Problem i administrationspanelen! Hjälp!

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Catty
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Problem i administrationspanelen! Hjälp!

Inlägg av Catty »

Hejsan, detta är förmodligen något litet skitfel någonstans, men jag vet inte hur jag ska lösa det iaf.
Jag har WAMP5 på en liten NT4 server och leker lite, det är såhär att det blir lite problem med administrationspanelen i phpBB..
Jag installerar utan problem och forumet fungerar i övrigt som det ska, men jag får följande felmeddelande i menyn i administrationspanelen:
Warning: ksort() expects parameter 1 to be array, null given in D:\Program\Webserver\www\forum\admin\index.php on line 86

Warning: Variable passed to each() is not an array or object in D:\Program\Webserver\www\forum\admin\index.php on line 88
Vore jättetacksam för svar på vad felet kan vara. :D
anlu
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Inlägg av anlu »

Har precis samma fel men med tanke på bristen på svar på detta problem är jag inte hoppfull
Hittade denna tråd på phpbb.com men har inte lyckats använda den för att lösa problemet kanske någon här kan nysta vidare?

http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.ph ... 08#2547208

Mitt problem dök upp efter en chmod på serverns /home dock har jag på min egna server installerat phpbb och jämfört chmod på forum-filerna utan att lyckas hitta något som skiljer.

Address till ditt forum: http://www.sko.miun.se/forum
Vilka teman har du installerade?: subsilver
Vilka MODdar har du installerat?: 0
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: Nej
Vilken version av phpBB använder du?: 2.0.21
Vilken version av PHP?: 4.3.10
Vilken databasserver använder du och vilken version?:
MySQL 4.1.10a
Webbhotell/server:
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?:
Är detta en uppgradering (t.ex. 2.0.10 till 2.0.11)? I så fall, från vad till vad?:
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 2.0.11)? I så fall, från vad till vad?:
Har du sökt angående ditt problem?: jo
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?: minns faktiskt inte men jag hittade ju den här tråden.
Berätta om ditt problem: se ovan
Har du ett testkonto åt oss?: beroende på vad som önskas kan det ordnas
ÖVRIGT: Inga förändringar från grunden förutom språket och att jag har en annan verifikationsbild vid registrering än den som är standard.
Problemet fanns inte innan chmod och påverkade 2 forum som fanns i samma /home/x mapp
Fullständigt felmeddelande:
Warning: ksort() expects parameter 1 to be array, null given in /home/anders/fora/admin/index.php on line 87

Warning: Variable passed to each() is not an array or object in /home/anders/fora/admin/index.php on line 89
Skriv svar