Blandade Frågor

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Granit
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Blandade Frågor

Inlägg av Granit »

Hoppas jag postade i rätt del av forumet nu.
Först undrar jag hur man gör för att få en till knapp i forumet där det står hem och om man klickar på den så kommer man till portalen.

Har templaten Just Footy.
Sen undrar jag hur man gör för att ladda upp en egen logo till forumet, eller krävs det någon modd först?
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Skicka aldrig in blandade frågor... gör det lättar för andra med samma frågor att hitta svar på sina frågor. (T.ex. om jag nu bara svara på en av dina frågor, men någon vill ha svar på den andra... så behöver de få upp denna tråd utan att få svar...).

1.
Hem-knapp, fixar du lättas i en av templatefilerna, t.ex. overall_header.tpl. Om du kan HTML, så letar du upp ett lämpligt ställa att lägga in din knapp och HTML-kod som skickar den som klickar på den till den adress där din portal ligger.

2.
Ladda upp en bild, som ersätter bildfilen som används som logo i "Just Footy". Nej, man behöver inge modd... däremot kan det vara knivigt i en del Templates att få till en snygg logga...

/marcus

PS!
Detta är för övrigt mitt 500:e inlägg... :-D
DS!
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Granit
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Granit »

Ok, ska tänka på rätt rubrik nästa gång. :)
Om man inte är så himla bra om det där med html då, finns det någon guide eller dyligt till det där med att få in hem knapp eller andra knappar?
Skriv svar