Jag råkade lägga till fel medlem i en grupp och försökte då ta bort honom, men det fungerar inte. När jag kryssar i rutan och ta bort valda så laddas sidan bara om, och han är fortfarande kvar. Inga felmeddelande eller något...det funkar bara inte. Vad ska man göra åt det ?
Du skulle ju kunna gå till databasen och ändra i tabellen phpbb_user_group... dvs. ta bort raden som kopplar denna användarens user_id till gruppens group_id.
Borde ju inte strula så som du beskriver, har iofs. råkat ut för lite märkliga saker när jag lagt till/tagit bort användare i grupper själv, men oftast har jag bara då gjort om det en gång till och det har funkat. Alternativ gjort något annat och sedan testat igen.
/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
Varit inne och kollat, men blir inte riktigt klok på siffrorna där. Vad och vilket är det jag ska ändra ? Gruppid finns det ju massor av, fler än hur många grupper jag faktiskt har.
Min sajt ligger på er "phpbb-freehost" och har alltså inte tillgång till era databaser.
Jag är admin på min sajt och råkade ange mig själv (webmaster) som ny användare/medlem då jag trodde att det rörde sig om uppdaterad information om mig själv, så nu finns det två medlemmar med inloggningsnamnet webmaster!
När jag väljer att under Användaradmin anger webmaster i Hantering eller Rättigheter så får jag bara upp mina uppgifter och aldrig "den andra webmastern"!
Hur kan jag ta bort den "icke-aktiva webmastern", är således min fråga?
Tacksam för svar!