Fake inlägg med länkar...
Moderator: Moderatorgrupp
Fake inlägg med länkar...
Hej! Vårt forum har vi försökt ha helt öppet utan tvång för registrering då många tvekar inför reg. Detta har fungerat bra tills för några månader sedan, då en .de adress läggs in med mängder av olika länkar till sex adresser. Har använt word censur så att länkarna förstörs och raderat med de återkommer dagligen. Är förmodligen en robot. Vill ogärna använda registrering men detta görs nu dock. Inläggen återkommer inte då vi använder registrering, men vi vill hellre vara öppna. Och vi får knappt några inlägg pga registreringstvånget. Är inte roligt.
Hur blir man av med dessa robotinlägg? Vi har version 2.0.20. Finns det någon inställning typ link censur....?
Sussie
Hur blir man av med dessa robotinlägg? Vi har version 2.0.20. Finns det någon inställning typ link censur....?
Sussie
Sussie
Fake inlägg med länkar
Tack för svar. Har redan bannat ip nr i - Användaradmin - Bannlys en eller flera IP adresser eller värdnamn. Denna funktion finns i vår version. Är det en mer avancerad funktion i den senare uppdateringen?
Problemet är ju dessutom att roboten har olika ip nr för varje inlägg - hur går man tillväga då? Ligger ju då alltid ett steg efter och får manuellt ta bort inläggen i alla fall.....Tacksam för svar.
Problemet är ju dessutom att roboten har olika ip nr för varje inlägg - hur går man tillväga då? Ligger ju då alltid ett steg efter och får manuellt ta bort inläggen i alla fall.....Tacksam för svar.
Sussie
Fake inlägg med robotlänkar
Det är helt olika ip nummer varje gång - förmodligen en mängd hackade datorer över hela världen som används.
Det finns alltså inte något sätt att bannlysa robotlänkar?
Länken har jag ju förstört genom att bannlysa de olika ord de använder för att locka besökare, dock ligger ju den riktiga länken under och är ändå klickbar. Finns det något sätt att förstöra den underliggande länken? Finns det ingen funktion att bannlysa länkar överhuvudtaget i Forumet?
Dock kan man kanske bannlysa de första två siffrorna i ip numret, har sett att många ip nummer börjar på 61 t o m 88. Hur gör jag detta isåfall? Om detta fungerar visas inlägget inte alls eller är dess länk enbart förstörd? Bannlyser man på det sättet kan ju knappast någon vanlig användare med liknande ip nummer heller skriva inlägg.....?
Det finns alltså inte något sätt att bannlysa robotlänkar?
Länken har jag ju förstört genom att bannlysa de olika ord de använder för att locka besökare, dock ligger ju den riktiga länken under och är ändå klickbar. Finns det något sätt att förstöra den underliggande länken? Finns det ingen funktion att bannlysa länkar överhuvudtaget i Forumet?
Dock kan man kanske bannlysa de första två siffrorna i ip numret, har sett att många ip nummer börjar på 61 t o m 88. Hur gör jag detta isåfall? Om detta fungerar visas inlägget inte alls eller är dess länk enbart förstörd? Bannlyser man på det sättet kan ju knappast någon vanlig användare med liknande ip nummer heller skriva inlägg.....?
Sussie
Fakeinlägg etc.
Ja, det förstår jag ju...men, eftersom robotinlägg, i varje fall de vi drabbats av, använder sig av olika ip nummer kontinuerligt vid varje olika inlägg, blir det ju svårt att bannlysa dem, då de vid nästa inlägg använder ett annat ip nummer.
Min fråga är fortfarande hur man blir av med dessa robotinlägg med kontinuerligt olika ip nummer?
Min fråga är fortfarande hur man blir av med dessa robotinlägg med kontinuerligt olika ip nummer?
Sussie
´Fake inlägg....
I min allra första fråga förklarade jag att vi ville undvika registrering pga att många personer tvekar att registrera sig och därför får vi mycket mindre inlägg. Just nu har vi naturligtvis inlagt registrering även med vis.bekr. då vi annars i det öppna forumet blir nedbombade med robotinlägg och annat skräp med länkar så att dessa personer kan få en bättre ranking i google förmodar jag.
Min fråga är fortfarande hur man, i ett öppet forum utan krav för registrering, kan bannlysa inlägg med länkar?
Eftersom jag inte får något korrekt svar förmodar jag att denna funktion inte finns i Forumet?
Min fråga är fortfarande hur man, i ett öppet forum utan krav för registrering, kan bannlysa inlägg med länkar?
Eftersom jag inte får något korrekt svar förmodar jag att denna funktion inte finns i Forumet?
Sussie
det finns inte inbyggd, så man måste modda forumet...
desvärre så hittade jag ingen sådan mod... hittade bara en som censurerade mail/webadresser för alla som inte är inloggade. men den kanske går att ändra... holger/kail/någon annan kan kanske modda om lite...
modden kommer iaf nedan...
@Holger/Kail det ser uta att gå, men jag vet inte hur
:
http://phpbbhacks.com/download/4543
desvärre så hittade jag ingen sådan mod... hittade bara en som censurerade mail/webadresser för alla som inte är inloggade. men den kanske går att ändra... holger/kail/någon annan kan kanske modda om lite...
modden kommer iaf nedan...
@Holger/Kail det ser uta att gå, men jag vet inte hur
http://phpbbhacks.com/download/4543
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Fakeinlägg...
Tusen tack för tipset som jag skall förmedla till vår webtekniker - han är på semester men jag hoppas han kan testa detta nästa vecka och återkommer då för att tala om ifall det fungerade. Något annat extra tips tas tacksamt emot!
Sussie
Jag förmodar att det inte kommer att hindra dessa robotar från att spamma dig med länk-inlägg eftersom de inte kollar om länkarna syns eller inte.
Hacket ovan döljer bara länkar för gäster, inte för registrerade användare.
Grejen är ju den att om du bannar inlägg med länkar så kan ju inte dina besökare heller skriva inlägg med länkar. Vore det ok?
Hacket ovan döljer bara länkar för gäster, inte för registrerade användare.
Grejen är ju den att om du bannar inlägg med länkar så kan ju inte dina besökare heller skriva inlägg med länkar. Vore det ok?
(jag är inte online 24 timmar i dygnet, därför kan det ta ett par timmar innan jag svarar)Eftersom jag inte får något korrekt svar förmodar jag att denna funktion inte finns i Forumet?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Fakeinlägg...
Hej. Jo, det är helt ok om våra användare inte kan lägga in någon länk överhuvudtaget, det är inte det vårt forum är till för. Våra gäster ställer frågor till en specifikt utbildad person som har med läkemedel att göra och inlägg med länkar är inte så väsentligt.
Vi kontrollerar varje dag vilka som registrerat sig och tar bort de som är utländska. Eftersom vi gärna vill ha forumet öppet utan att man skall behöva registrera sig har dessa robotinlägg de senaste månaderna skräpat ned ordentligt.
Finns det inget hack som även gäller registrerade personer?
Vi kontrollerar varje dag vilka som registrerat sig och tar bort de som är utländska. Eftersom vi gärna vill ha forumet öppet utan att man skall behöva registrera sig har dessa robotinlägg de senaste månaderna skräpat ned ordentligt.
Finns det inget hack som även gäller registrerade personer?
Sussie