Gömma registrerade online?
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Gömma registrerade online?
Blev lite svårt att formulera en rubrik men det jag vill fråga om är om man som novis på att hacka i koder kan ta bort möjligheten att komma till registrerades online-profil om man själv inte är inloggad?
MVH
Lisa
MVH
Lisa
› Den som säger att det var bättre förr mår bättre idag än imorgon ‹
Detta går att göra.
Öppna filen profile.php, och leta reda på följande (omkring rad 80):
Ändra denna kod så det står så här istället:
Kommer att medföra att man, om man inte är inloggad, får upp en login-sida innan man får se profilen.
Med vänliga hälsningar
/Marcus
Öppna filen profile.php, och leta reda på följande (omkring rad 80):
Kod: Markera allt
if ( $mode == 'viewprofile' )
{
include($phpbb_root_path . 'includes/usercp_viewprofile.'.$phpEx);
exit;
}
Kod: Markera allt
if ( $mode == 'viewprofile' )
{
if ( !$userdata['session_logged_in'] )
{
redirect(append_sid("login.$phpEx?redirect=profile.$phpEx&mode=viewprofile", true));
}
include($phpbb_root_path . 'includes/usercp_viewprofile.'.$phpEx);
exit;
}
Med vänliga hälsningar
/Marcus
Hej,
jag ändrade enligt din anvisning men det kommer inte upp någon inloggningssida nu utan bara en blank sida. Det gör inget i och för sig, men det skulle se snyggare ut om det var log-in som man såg... gjorde jag kanske något fel?
MVH
lisa
jag ändrade enligt din anvisning men det kommer inte upp någon inloggningssida nu utan bara en blank sida. Det gör inget i och för sig, men det skulle se snyggare ut om det var log-in som man såg... gjorde jag kanske något fel?
MVH
lisa
› Den som säger att det var bättre förr mår bättre idag än imorgon ‹
Visa din kod... OBS! Se lite korrigering nedan. Inte för att den korrigeringen har något att göra med din "vita sida", utan med vad som händer när man väl loggat in på login.php.
/marcus
/marcus
Senast redigerad av Marcus den 2006-07-15 02:05, redigerad totalt 1 gång.
Sitter på jobbet just nu så jag har inte rätt mod här - men vet att jag har tagit och kört in en mod som heter "Restrict Guest Access" som gör att man stänger av möjligheten att se medlemslista, grupper, profil och lite till utan att man är inloggad - man blir omflyttad till inloggningssidan om man inte är inloggad.
Mycket enkel att modda.
Mycket enkel att modda.
Här har du hacket jag pratade om:
http://www.phpbbhacks.com/download/1415
http://www.phpbbhacks.com/download/1415