Men jag kom på en sak som eventuelt skulle kunna fungera.
Om jag laddar upp den cachen på en annan ftp server och inte den jag har på datorn. Ställer in CHMOD 777 där och sen tar tillbaka den till datorn. Skulle det fungera?
Senast redigerad av KimEdstrom den 2006-07-15 19:15, redigerad totalt 1 gång.
Jag har nu lyckats fixa så jag kommer åt servern med ett FTP program men det går inte att sätta CHMOD 777, Den är förinställd på CHMOD 755 och där stannar den även om jag ändrar.
Och får fatal error igen. Fast inte samma.
Fatal error: Maximum execution time of 60 seconds exceeded om D:\xampplite\docs\Forum\posting.php on line 23
Hmmm... Tyckte jag såg "wamp" någonstans i en sökväg...
CHMOD finns inte windows, och wamp står vanligtvis för "Windows+Apache+MySQL+PHP".
Däremot finns det mappalternativ, som underligtnog inte syns på din screen dump ovan, som ger dig rätt att ändra rättigheter för t.ex. användaren som man "är" när man kommer in via webbrowser... (det var länge sedan jag pillade med webbservrar på Windows...).
/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
marcus skrev:Hmmm... Tyckte jag såg "wamp" någonstans i en sökväg...
CHMOD finns inte windows, och wamp står vanligtvis för "Windows+Apache+MySQL+PHP".
Däremot finns det mappalternativ, som underligtnog inte syns på din screen dump ovan, som ger dig rätt att ändra rättigheter för t.ex. användaren som man "är" när man kommer in via webbrowser... (det var länge sedan jag pillade med webbservrar på Windows...).
/marcus
CHMOD finns om du öppnar genom ett ftp program, högerklickar -> Alternativ. Men går inte att ändra.
Jag har även hittat vart man ändrar när man högerklickar i windows också men där kan jag inte ändra alls..