loggin & emailer.php & smtp.php
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
-
KimEdstrom
- Extra aktiv medlem

- Kontakt:
loggin & emailer.php & smtp.php
Couldn't get mail server response codes
DEBUG MODE
Line : 116
File : smtp.php
och när man ska regestrera sig så får man typ samma fast med emailer.php.
Failed sending email :: PHP ::
DEBUG MODE
Line : 234
File : emailer.php
Nån som vet vad man kan göra åt detta?
~~~~
När en ny användare har skapats och man ska logga in så får man upp sidan kan inte visas. Men stänger man då ner webbläsaren och sen öppnar den igen så är man inloggad.
Någon som vet nått?
~~~~
Och nån som vet någon bra sub-forum mod som inte installerar en massa andra saker eller som inte kräver andra moddar?
Tack på förhand.
http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic ... 6158#16158
Rörande dubbel inloggning: har du kollat att skriptsökväg och domännamn är korrekta?
http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?t=914
Rörande registreringen: om du får SMTP-fel så har du ställt in något fel.
Får du emailer-felet så kan det bero på att ditt webbhotell har restriktioner vad gäller antalet emails som får skickas via PHP per minut/timme osv ...
Sök på "Failed sending email :: PHP ::" här i forumet, det finns en massa inlägg om detta. Även du själv har frågat om det innan.
Ingen support via PM!
-
KimEdstrom
- Extra aktiv medlem

- Kontakt:
Man får inte logga in 2 gånger utan man får "Sidan kan inte visas" eller "Page cannot be displayed" typ som om du skulle skrivit in fel address.
Rörande regestreringen:
Jag får både smtp och emailer.
När man regestrerar eller skickar ett PM får man emailer men om jag som admin ska skicka ett mass mail så får jag smtp. Jag har kollat flera gången och smtp inställningen är avaktiverad så att det ska vara php mailen som gäller.
Och jag kör egen server så det har ingenting med mängden mail som skickats ut.
-
KimEdstrom
- Extra aktiv medlem

- Kontakt:
Re: loggin & emailer.php & smtp.php
Fixat: Inte nöjd men det fungerar. Hade velat få mailfunktionen att funka men hittade en mod som skrev om filerna så att dom blev vidarbefodrings text istället.Jag får detta medelande trotts att jag inte har mass mail smtp aktiverat.
Couldn't get mail server response codes
DEBUG MODE
Line : 116
File : smtp.php
och när man ska regestrera sig så får man typ samma fast med emailer.php.
Failed sending email :: PHP ::
DEBUG MODE
Line : 234
File : emailer.php
Nån som vet vad man kan göra åt detta?
Mod: Mail() function activation by acp
~~~~
Fixat genom att köra auto_cookies_202a modden från en annan dator i nätverket.När en ny användare har skapats och man ska logga in så får man upp sidan kan inte visas. Men stänger man då ner webbläsaren och sen öppnar den igen så är man inloggad.
Någon som vet nått?
~~~~
Fortfarande ett olöst mysterium.Och nån som vet någon bra sub-forum mod som inte installerar en massa andra saker eller som inte kräver andra moddar?
Tack på förhand.
Behöver fortfarande hjälp med detta.
Skulle uppskatta om jag slapp installera 2 moddar för att få en att fungera.[/quote]
Rörande subforum: Simple Subforums kräver XS modden. Den är mycket enkel att installera - bara att ladda upp filer. Och XS är mycket bra att ha, den aktiverar många funktioner som man kan använda.
Läs readme-filen som medföljer.
Ingen support via PM!