Mod för att slå ihop trådar - Löst!
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Mod för att slå ihop trådar - Löst!
Någon som vet en bra mod för att slå ihop, merge så att ett felpostat inlägg kan klistras in i en tråd där det hör hemma.
t.ex:
http://www.phpbbhacks.com/download/1690
mvh
Janne A.
Vad är
"lang_settings mod"
och
"topics list mod"
Måste jag installera dessa?
mvh
Janne A.
Kod: Markera allt
#-----[ COPY ]------------------------------------------------
#
# this part is relative to the lang_settings mod
#
copy mod-lang_settings/lang_extend_mac.php to includes/lang_extend_mac.php
#
#-----[ COPY ]------------------------------------------------
#
# this part is relative to the topics list modOk, den fungerar..men jag ser ingen text som berättar vad
jag skall göra...nåt fel blev det...suck...
Men det _funkar_ alltså att utföra "merge"...
det är bara det att det inte finns någon beskrivande text...
och det är bara jag som vet vad som skall göras som kan lista
ut funktionen...
Vilken fil bör jag ha missat i då?
Jag har editerat
viewtopic.php
subSilver.cfg
functions.php
och inte adderat inm några av
"lang_settings mod"
och
"topics list mod"
filerna
mvh
Janne A.
ÄNDRAD _ LÖST!
Till Language/Lang_Swedish.
Felet var att hela modden skulle göras, även partierna som jag nämnde.
Nu funkar allt...ursäkta tjafset...,-)
mvh
Janne A.
Holger skrev:Du har inte laddat upp lang_extend_merge.php
Jag har också installarat denna modden men jag har några problem med översättningen.
Den översättningen som finns verkar vara relativt gammal och jag har problem med vad saker betyder även fast det kanske ses som världens enklaste. Jag kommer inte vidare.
Vad är sträng? Är det samma sak som tråd?
Vad är destinationssträng? Destinationstråd?
Röststräng?
Någon modernare översättning av sammanslagning?
$lang['Refresh'] = 'Uppdatera';
$lang['Merge_topics'] = 'Sammanslå strängar';
$lang['Merge_title'] = 'Ny strängtitel';
$lang['Merge_title_explain'] = 'Detta kommer att bli den nya titeln för strängen. Lämna det blankt om du istället vill att systemet ska använda destinationssträngens titel';
$lang['Merge_topic_from'] = 'Sträng att slå samman';
$lang['Merge_topic_from_explain'] = 'Denna sträng kommer att slås samman med den andra strängen. Du kan mata in strängens id, hela url:en för strängen, eller url:en för en enskild post i denna sträng';
$lang['Merge_topic_to'] = 'Destinationssträng';
$lang['Merge_topic_to_explain'] = 'Denna sträng kommer att ärva samtliga enskilda poster som fanns i den föregående strängen. Du kan mata in strängens id, hela url:en för strängen, eller url:en för en enskild post i denna sträng';
$lang['Merge_from_not_found'] = 'Kunde ej finna någon sträng att slå samman';
$lang['Merge_to_not_found'] = 'Kunde ej finna destinationssträngen att slå samman med';
$lang['Merge_topics_equals'] = 'Du kan ej slå samman en sträng med sig själv!';
$lang['Merge_from_not_authorized'] = 'Du är ej behörig att välja göra sammanslagning av strängar som kommer från det valda forumet';
$lang['Merge_to_not_authorized'] = 'Du är ej behörig att välja göra sammanslagning till strängar som finns i det valda destinationsforumet';
$lang['Merge_poll_from'] = 'Det finns en röststräng att utföra sammanslagning på. Röststrängen kommer att kopieras till destinationssträngen';
$lang['Merge_poll_from_and_to'] = 'Destinationssträngen innehåller redan en röststräng. Röststrängen som finns i den gamla strängen kommer därför att raderas bort.';
$lang['Merge_confirm_process'] = 'Är du säker på att du vill slå samman <br />"<b>%s</b>"<br />med<br />"<b>%s</b>"';
$lang['Merge_topic_done'] = 'Strängarna har nu slagits samman på ett korrekt sätt';Hahahaha, VAD är detta?Spidey skrev:Vad är sträng? Är det samma sak som tråd?
Vad är destinationssträng? Destinationstråd?
Röststräng?
Någon modernare översättning av sammanslagning?
$lang['Refresh'] = 'Uppdatera'; $lang['Merge_topics'] = 'Sammanslå strängar'; $lang['Merge_title'] = 'Ny strängtitel'; $lang['Merge_title_explain'] = 'Detta kommer att bli den nya titeln för strängen. Lämna det blankt om du istället vill att systemet ska använda destinationssträngens titel'; $lang['Merge_topic_from'] = 'Sträng att slå samman'; $lang['Merge_topic_from_explain'] = 'Denna sträng kommer att slås samman med den andra strängen. Du kan mata in strängens id, hela url:en för strängen, eller url:en för en enskild post i denna sträng'; $lang['Merge_topic_to'] = 'Destinationssträng'; $lang['Merge_topic_to_explain'] = 'Denna sträng kommer att ärva samtliga enskilda poster som fanns i den föregående strängen. Du kan mata in strängens id, hela url:en för strängen, eller url:en för en enskild post i denna sträng'; $lang['Merge_from_not_found'] = 'Kunde ej finna någon sträng att slå samman'; $lang['Merge_to_not_found'] = 'Kunde ej finna destinationssträngen att slå samman med'; $lang['Merge_topics_equals'] = 'Du kan ej slå samman en sträng med sig själv!'; $lang['Merge_from_not_authorized'] = 'Du är ej behörig att välja göra sammanslagning av strängar som kommer från det valda forumet'; $lang['Merge_to_not_authorized'] = 'Du är ej behörig att välja göra sammanslagning till strängar som finns i det valda destinationsforumet'; $lang['Merge_poll_from'] = 'Det finns en röststräng att utföra sammanslagning på. Röststrängen kommer att kopieras till destinationssträngen'; $lang['Merge_poll_from_and_to'] = 'Destinationssträngen innehåller redan en röststräng. Röststrängen som finns i den gamla strängen kommer därför att raderas bort.'; $lang['Merge_confirm_process'] = 'Är du säker på att du vill slå samman <br />"<b>%s</b>"<br />med<br />"<b>%s</b>"'; $lang['Merge_topic_done'] = 'Strängarna har nu slagits samman på ett korrekt sätt';
Översättningsgruppen! Var är ni?
Röststräng ... med Röst menas VOTE, alltså OMRÖSTNING.
/Holger
Ingen support via PM!