Backup
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Backup
jag gjorde även en backup av det gamla forumet, problemet är att jag gjorde en fullständig backup av det, jag vill ju bara importera användare och gamla meddelanden, går det att göra manuellt?
isf hur gör man det?
(jag kopierade även phpbb mappen till min hårdisk i ftp programmet)
Sen undrar jag om det går att använda gamla teman till denna versionen typ subblack?
Antagligen gjorde jag fel som installerade fullversionen av 2.0.19 istället för att bara uppdatera vissa filer skulle jag tro.
nu efter jag laggt in backuppen så får jag följande felmeddelande närr jag går in på forummet
phpBB : Critical Error
Error creating new session
DEBUG MODE
SQL Error : 1054 Unknown column 'session_admin' in 'field list'
INSERT INTO phpbb_sessions (session_id, session_user_id, session_start, session_time, session_ip, session_page, session_logged_in, session_admin) VALUES ('3f3f6e949f9bf0badf58dd7522b25d96', -1, 1141859160, 1141859160, '51d8d15c', 0, 0, 0)
Line : 189
File : sessions.php
är det kört nu eller?
sedan har jag installerat phpBB "2.0.19 Full Package" funkade fint, sedan tog jag och importerade den gamla backupen ifrån 2.0.08 och det va då jag fick det felmeddelandet...
problemet är antagligen att jag gjorde en fullständig backup av det gamla forumet skulle jag tro, finns det nåt sätt att importera bara användarna och inläggen ifrån det gamla forumet?
Prova att tömma sessions-tabellen. ehh nu hänger jag inte riktigt med tyvärr
mkt bra suport du ligger inne med på detta forum, hinner ju knappt skriva en fråga innan man får svar
fick detta felmeddelandet när jag gick in på forumet
phpBB : Critical Error
Error creating new session
DEBUG MODE
SQL Error : 1054 Unknown column 'session_admin' in 'field list'
INSERT INTO phpbb_sessions (session_id, session_user_id, session_start, session_time, session_ip, session_page, session_logged_in, session_admin) VALUES ('2c26bcccba6f9c11636b0c4376f8f417', -1, 1141916785, 1141916785, '51d8d15c', 0, 0, 0)
Line : 189
File : sessions.php
kan jag inte bara installera om allt version 2.0.19 och importera inlägg och användare mannuellt ifrån den gamla versionen (ifrån mappen på hårddisken)?
japp jag har den som sql fil samt mappen som jag kopierat in på hårddiskenHolger skrev:Har du backupen som SQL-fil? Hur stor är den?
Problemet är att jag inte tror att det räcker med inlägg och användare. Du behöver grupperna också ...
Men gör som du tänkt och prova dig fram!
det är bara det att jag vet inte vad/hur som skall kopieras in, och framförallt går det att kopiera in ifrån en så gammal version?