Indexsidan syns inte

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Användarens profilbild
Polargirl
Medlem
Medlem
Inlägg: 23
Blev medlem: 2005-07-14 20:39
Svar: 0

Indexsidan syns inte

Inlägg av Polargirl »

Jag försökte installera en MOD, men det blev inte bra alls. :x Nu har jag laddat upp filerna som de såg ut innan jag "moddade" (vet inte om man kan kalla det så *hehe*).

Nu är det så att jag inte får fram forumet när jag går in på index-sidan... :( Hur kan det bli så? Filen är ju samma som den var innan.
Senast redigerad av Polargirl den 2005-12-10 18:06, redigerad totalt 1 gång.

Before you criticize someone, walk a mile in his shoes.
That way, if he gets angry, he’ll be a mile away - and barefoot.
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2937
Blev medlem: 2003-06-03 14:53
Svar: 0

Inlägg av Kail »

Ifall du ändrar filen eller ej spelar faktiskt mindre roll, phpBB har gemensamma filer med funktioner som används i alla delar av forumet. Dessa ligger katalogen include/ samt i common.php. Har du varit och ändrat i dessa och gjort något fel orsakar det helt klart problem.

Tog du säkerhetskopior innan?
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Kail: jag tror att Polargirl laddade tillbaka just säkerhetskopian. Och det var därefter det inte funkade längre.

Polargirl: vilken modd handlar det om? Vilka filer är berörda? Ändrades även databasen?


Hm, om jag går till inläggen direkt, t.ex. http://www.carolaonline.com/forum/viewtopic.php?t=5 så visas de. Bara index-sidan tjurar!

Nu har jag laddat upp filerna som de såg ut innan jag "moddade" (vet inte om man kan kalla det så *hehe*).
Jo, det heter faktiskt så ... :D
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Polargirl
Medlem
Medlem
Inlägg: 23
Blev medlem: 2005-07-14 20:39
Svar: 0

Inlägg av Polargirl »

Jo, jag gjorde säkerhetskopior innan. Skulle inte våga ändra något annars... :D

Det var något så enkelt som att jag glömt att ladda upp originalfilen! :oops: Så nu funkar det som det ska...

Before you criticize someone, walk a mile in his shoes.
That way, if he gets angry, he’ll be a mile away - and barefoot.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Kanon! :D
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster