Ny medlem?

Diskutera vad som helst mellan himmel och jord! :)

Moderator: Moderatorgrupp

bico
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 57
Blev medlem: 2004-11-18 19:52
Svar: 0

Ny medlem?

Inlägg av bico »

Jag har idag varit registrerad medlem i exakt 1 år. Jag har vid det här laget postat 50 inlägg. Jag är fortfarande rankad som Ny medlem.

När blir man rankad som något annat än Ny medlem?

Tack på förhand!
Användarens profilbild
Gyrulf
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 30
Blev medlem: 2005-10-19 15:06
Svar: 0

Inlägg av Gyrulf »

Tja...

Joakim är "Ny medlem", en blå prick, 187 inlägg.
WickeD "Aktiv medlem", tre blå prickar, 566 inlägg.
I övrigt så är alla med över 200 inlägg support, admin eller dylikt. Så någon stans runt 200, 250 kanske man blir medlem och aktiv vid 500, typ.
Men spelar det någon roll? Jag är bara glad för den hjälp man kan få och alla smarta tips och idéer här finns. :lol:
Lars :cool:

Webbmaster på http://www.gyrulf.se
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Jag ska ta upp det med de andra adminsarna ...
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Sweetheart
Medlem
Medlem
Inlägg: 25
Blev medlem: 2005-04-23 19:29
Svar: 0

Inlägg av Sweetheart »

Gyrulf skrev: Men spelar det någon roll? Jag är bara glad för den hjälp man kan få och alla smarta tips och idéer här finns. :lol:
Måste instämma, Är så glad att detta forumet finns! Ni gör ett jättebra jobb :wink: När jag får problem så kommer jag hit och det finns så mkt matnyttigt att läsa.
Keep up the exellent work!
bico
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 57
Blev medlem: 2004-11-18 19:52
Svar: 0

Inlägg av bico »

Ok, jag var uppenbarligen inte tillräckligt tydlig. Det är inte viktigt. Det spelar ingen roll. Det har ingen betydelse. Det är bara det att jag känner mig inte som en Ny medlem, utan snarare som en Medlem.
Användarens profilbild
Gyrulf
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 30
Blev medlem: 2005-10-19 15:06
Svar: 0

Ranking med tids kontroll

Inlägg av Gyrulf »

Vad som behövs är en modd som bestämmer ranking efter hur länge man har varit medlem och inte hur många inlägg man har skrivit. På detta forum kan man ju fackiskt vara medlem och få all hjälp utan att ställa en enda fråga om man ger sig tid att söka i alla ämnen.

:wink: Jag förstår hur du känner, menade inget illa. Jag var närmast lite sarkastisk eftersom det alltid finns medlemmar som jagar ranking i alla forum :wink:
Lars :cool:

Webbmaster på http://www.gyrulf.se
bico
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 57
Blev medlem: 2004-11-18 19:52
Svar: 0

Inlägg av bico »

Ok, jag skall göra ännu ett försök att förtydliga vad jag menar: Ny medlem anser jag att man är i en vecka eller två, på sin höjd i en månad. Sen är man inte Ny medlem längre.

Nedan finner du/ni två förhoppningsvis förtydligande exempel: Vi antar att man går från att vara Ny medlem till att vara Medlem när man har postat sitt hundrade inlägg.
  • Om man har varit medlem i 5 dagar och postat 100 inlägg, är man då inte Ny medlem? Jo, det är man.
  • Om man har varit medlem i 10 år och postat 99 inlägg, är man då Ny medlem? Nej, det är man inte.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Inlägg av Holger »

I phpBB går rankningen efter antalet inlägg. Visst kan man använda hack som ändrar detta, men grundfunktionen riktar sig efter antalet inlägg. Det kanske man bara får acceptera.

Men faktum är att det verkar bara finnas en typ av medlemmar här, nämligen "Ny medlem".
Jag ska ta upp med Jakob och Erik om vi inte kan lägga in två eller tre steg mer.

/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
bico
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 57
Blev medlem: 2004-11-18 19:52
Svar: 0

Inlägg av bico »

Holger skrev:I phpBB går rankningen efter antalet inlägg. Visst kan man använda hack som ändrar detta, men grundfunktionen riktar sig efter antalet inlägg. Det kanske man bara får acceptera.
Jag är mer än väl medveten om att den nuvarande rankingen baseras på antalet postade inlägg. Jag accepterar givetvis detta tillfullo, även om jag inte längre känner mig som en Ny medlem, utan som en Medlem.
Holger skrev:Men faktum är att det verkar bara finnas en typ av medlemmar här, nämligen "Ny medlem".
Jag ska ta upp med Jakob och Erik om vi inte kan lägga in två eller tre steg mer.
Ok. Tack.
AKing
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 2005-11-21 18:36
Svar: 0

Inlägg av AKing »

Det kan också vara en idé att ta bort rankingar. Den här sidan har visserligen klarat sig oerhört bra. Men på andra så blir det lätt onödiga posts bara för att öka sin post-count.

Många forum mår väldigt bra av att inte ha ranker, t.ex. skyscrapercity. Hur många posts man har tycker jag inte ska spela roll, vilket är varför min kommande sida inte har ranker.

Bara en tanke, det har som sagt fungerat bra här ändå.
Vi befinner oss just nu i en galaktisk istid
bico
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 57
Blev medlem: 2004-11-18 19:52
Svar: 0

Inlägg av bico »

Mitt usprungliga inlägg i denna tråd har fortfarande inte med rankingen i form av antalet inlägg att göra. Jag bryr mig inte om antalet inlägg, vare sig det är mina eller andras. Det enda jag undrar över är kriterierna för att inte längre vara en Ny medlem utan bara en Medlem.

Rent allmänt så är det givetvis inte antalet inlägg som bör ligga till grund för rankingen, utan kvalitén på varje enskilt inlägg.

Det känns inte som om vi kommer särskilt mycket längre nu. Det känns mest som om vi går i cirklar. Jag föreslår att någon moderator eller administratör stänger denna tråd.

Tack på förhand!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Ok, men jag tycker att diskussionen är intressant.

Vad bör man lägga som kriterier för ranking-stegen?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2937
Blev medlem: 2003-06-03 14:53
Svar: 0

Inlägg av Kail »

phpBB har som känt inte stöd för ranks baserade på tid och vi undviker helst installera MODdar för att undvika eventuella problem samt allt strul vid uppdateringar.
Vi kan iofs dra ner övre gränsen för Ny medlem till 10 inlägg, det vore ju enklast.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Eller ändra "Ny medlem" till "Medlem" helt enkelt ... :?:
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2937
Blev medlem: 2003-06-03 14:53
Svar: 0

Inlägg av Kail »

Nu har jag ändrat gränserna en del. Jag tror detta blir bra.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster