Sökningen fann 6 träffar

av ahidman
2006-04-21 20:08
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: phpBB joomla Component forum?
Svar: 2
Visningar: 2089

phpBB joomla Component forum?

Finns det något forum som handlar specifikt om
phpBB Joomla component?

Jag har en del problem med installationen av componenten - hux flux fungerar det inte att ändra användarnas rättigheter i joomla.

mvh
Ahidman
av ahidman
2005-11-11 00:50
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Hittar inte admins kontrollpanel
Svar: 2
Visningar: 3690

Problemt löst!

Är du verkligen helt säker på att du är inloggad som en administratör, d.v.s. som en användare med administratörsrättigheter?

Hej bico!
Tack för ditt svar!
Jo, nog hade jag rätt inloggningsuppgifter, men problemet låg tydligen i att jag varr tvungen att kasta en gammal cookie från min dator
Hälsn ...
av ahidman
2005-11-10 23:27
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Hittar inte admins kontrollpanel
Svar: 2
Visningar: 3690

Hittar inte admins kontrollpanel

Hej!

Jag har installerat om mitt phpBB, och denna gång hittar jag inget ställe där jag kan nå administrationspanelen.

Tidigare fanns en länk till administrationen längst ner på sidan av forumet, men den länken finns inte där nu.

Vad händer?
MVH

Anders Hidman
av ahidman
2005-11-04 12:18
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: installationsproblem
Svar: 2
Visningar: 2464

Tack för ett snabbt svar

Hej Holger!
Tack för din snabba respons.
Jag har nu löst problemet som uppstod när jag försökte reinstallera hela forumet på nytt.
Jag var tvungen att radera databasen totalt på min webserver för att det skulle fungera.
MVH
Anders :D
av ahidman
2005-11-04 11:23
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: installationsproblem
Svar: 2
Visningar: 2464

installationsproblem

Hej!
Vad betyder medanstående text:
--------------------------------------------
Ett fel uppstod vid uppdateringen av databasen
Table 'phpbb_auth_access' already exists
------------------------------------------

Vad gör jag för fel och hur skall jag åtgärda det
MVH
Anders
av ahidman
2005-11-03 20:47
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Byta språket...........
Svar: 23
Visningar: 11920

Hej netstamps - har samma problem med svenskan

Hej!"
Jag har samma problem med svenskan som "netstamps"
Jag har laddat ner och installerat helt enligt instruktionerna men när jag väljer "svenska" i administrationspanelen så är det fortfarande engelska som gäller!
Var sjutton skall man vända sig för att få en lösning på problemet.
Det måste ju ...