Sökningen fann 28 träffar

av Nian
2006-01-04 12:24
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: LÖST Uppgradering till 2.0.19 - databasfält saknas
Svar: 3
Visningar: 3326

Sorry! Nu gick det!
Det var mitt värde version i databasen som inte var korrekt och därför kom inga uppgraderingar med...
av Nian
2006-01-04 12:17
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: LÖST Uppgradering till 2.0.19 - databasfält saknas
Svar: 3
Visningar: 3326

Jag får upp detta:


Updating database schema

Progress :: No updates required
Updating data

Progress :: No updates where required

Det vill säga inga uppgraderingar av databas krävs?

När jag kollar i filen update_to_latest.php ser jag dock inget nytt fält som heter user_login_tries.

Kan man ...
av Nian
2006-01-04 12:03
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: LÖST Uppgradering till 2.0.19 - databasfält saknas
Svar: 3
Visningar: 3326

LÖST Uppgradering till 2.0.19 - databasfält saknas

Jag skulle uppgradera från 2.0.18 till 2.0.19 idag.
Körde patch-programmet som jag brukar och sedan /install/update_to_latest.php, där stod att inga databastillägg var med denna release och det stod Status: OK.

När jag sedan skulle logga in får jag upp att ett databasfält saknas, user_login_tries ...
av Nian
2005-08-25 10:15
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Fungerar inte att logga in som admin
Svar: 27
Visningar: 17807

Japp, men jag vet dock inte hur uppdateringsrutinerna har skötts förut, då det var en annan person som hade hand om det då.

Jag la till session_admin fältet manuellt o nu fungerar det fint, problemet är bara så fort jag loggar in så redirectas jag tillbaka till den gamla adressen, då det ju mycket ...
av Nian
2005-08-24 13:37
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Fungerar inte att logga in som admin
Svar: 27
Visningar: 17807


phpBB : Critical Error

Error creating new session

DEBUG MODE

SQL Error : 1054 Unknown column 'session_admin' in 'field list'

INSERT INTO phpbb_sessions (session_id, session_user_id, session_start, session_time, session_ip, session_page, session_logged_in, session_admin) VALUES ...
av Nian
2005-08-24 13:27
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Fungerar inte att logga in som admin
Svar: 27
Visningar: 17807

1,4 GB stor är den.. inlägg sen 5 år tillbaka och det öser in med nya varje dag :)

Ska prova det, tackar.
av Nian
2005-08-24 10:47
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Fungerar inte att logga in som admin
Svar: 27
Visningar: 17807

Min databas var visst enormt stor, över 1GB, och det tar _lång_ tid att göra en mysqldump. Jag har inte råd att ha nere forumet så länge...

Tänkte på en annan grej, finns det ingen möjlighet för mig att sätta upp en separat phpBB-installation som jag kopplar till samma databas där jag kan logga in ...
av Nian
2005-08-24 10:28
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Nytt språk i phpBB
Svar: 2
Visningar: 2505

Tackar!
av Nian
2005-08-23 17:07
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Nytt språk i phpBB
Svar: 2
Visningar: 2505

Nytt språk i phpBB

Hur lägger jag till ett nytt språk i konfigurationen?
av Nian
2005-08-23 15:37
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Fungerar inte att logga in som admin
Svar: 27
Visningar: 17807

Japp, har påbörjat detta.

Märker dock att det nu dyker upp ett par nya databastabeller, såsom "phpbb_confirm" mfl... Hur gör jag med dessa, eller de påverkar inte överflytten mellan databasstrukturerna?
av Nian
2005-08-23 10:24
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Fungerar inte att logga in som admin
Svar: 27
Visningar: 17807

Hjälpte tyvärr inte att uppgradera till 2.0.17... Några fler idéer?
av Nian
2005-08-16 12:31
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Fungerar inte att logga in som admin
Svar: 27
Visningar: 17807

Prova med att tömma din cache och radera dina cookies.
Provade, men med samma resultat.
av Nian
2005-08-16 12:28
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Fungerar inte att logga in som admin
Svar: 27
Visningar: 17807

Får uppdatera till 2.0.17 så snart jag hinner, återkommer med resultat.
av Nian
2005-08-16 11:10
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Fungerar inte att logga in som admin
Svar: 27
Visningar: 17807

Jaha OK!
Men problemet kvarstår precis som du säger, oavsett om jag skriver in rätt användarnamn och lösenord eller inte så blir jag kvar på samma inloggningssida, jag kommer aldrig vidare till själva administrationspanelen.
av Nian
2005-08-16 10:56
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Fungerar inte att logga in som admin
Svar: 27
Visningar: 17807

Har provat nu och det gjorde tyvärr ingen skillnad...