Försökte rensa bort medlemmar och fick då också: HTTP 500-Internt serverfel. Nu kommer jag inte alls in på sidan utan får detta meddelande:
General Error
SQL ERROR [ mysql4 ]
User already has more than 'max_user_connections' active connections [1203]
An sql error occurred while fetching this page ...
Sökningen fann 14 träffar
- 2012-09-29 10:47
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Q&A CAPTCHA
- Svar: 4
- Visningar: 5460
- 2012-09-25 12:53
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Q&A CAPTCHA
- Svar: 4
- Visningar: 5460
Q&A CAPTCHA
Jag får HTTP 500-Internt serverfel när jag försöker installerade tillägget Q&A CAPTCHA. Har senaste versionen 3.0.11. Kan problemet vara att prosilver som jag använder också behöver uppdateras eller kan det bero på något annat?
Tack på förhand för ev svar.
Tack på förhand för ev svar.
- 2012-01-16 10:43
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Efter uppdatering-kommer inte åt trådarna.
- Svar: 1
- Visningar: 2051
Re: Efter uppdatering-kommer inte åt trådarna.
Har nu återställt webbfilerna från en backup så denna tråd kan tas bort!
Gör ett nytt försök senare med uppdateringen.
Gör ett nytt försök senare med uppdateringen.
- 2012-01-15 23:04
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Efter uppdatering-kommer inte åt trådarna.
- Svar: 1
- Visningar: 2051
Efter uppdatering-kommer inte åt trådarna.
Hej!
Efter att jag uppdaterat från 3.0.8-->3.0.10 så går det inte att komma åt några inlägg i forumet, se: http://www.mat.nu/viewforum.php?f=8
Det går att posta nya inlägg men det går inte att se dem.
Det kommer upp felmeddelande HTTP 500 - Internt serverfel.
Någon som har tips på hur jag kan komma ...
Efter att jag uppdaterat från 3.0.8-->3.0.10 så går det inte att komma åt några inlägg i forumet, se: http://www.mat.nu/viewforum.php?f=8
Det går att posta nya inlägg men det går inte att se dem.
Det kommer upp felmeddelande HTTP 500 - Internt serverfel.
Någon som har tips på hur jag kan komma ...
- 2010-12-25 17:50
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Antal trådar stämmer ej-hur rensa?
- Svar: 6
- Visningar: 4722
Re: Antal trådar stämmer ej-hur rensa?
Ingen som har förslag på hur det går att lösa detta?
- 2010-08-24 16:26
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Antal trådar stämmer ej-hur rensa?
- Svar: 6
- Visningar: 4722
Re: Antal trådar stämmer ej-hur rensa?
Knappen på första sidan i ACP som prickar om trådarna borde nog göra jobbet, säker på att du klickat på den? *klia-i-huve-smilie*
Jag har gjort det ett antal gånger med det blir ingen skillnad. Har dock märkt att det är enbart när jag loggar in som administratör som antal trådar är helt felaktiga ...
Jag har gjort det ett antal gånger med det blir ingen skillnad. Har dock märkt att det är enbart när jag loggar in som administratör som antal trådar är helt felaktiga ...
- 2010-08-15 13:24
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Antal trådar stämmer ej-hur rensa?
- Svar: 6
- Visningar: 4722
Antal trådar stämmer ej-hur rensa?
Hej!
Har uppgraderat och rensat lite på mitt forum men efter det så stämmer inte antalet trådar som visas, har O trådar i en kategori men forumet visar på att det ska finnas 250 stycken. Har via ACP försökt återställa all forumstatistik men det hjälper inte. Hur rensar jag bort detta?
Mvh ledsen
Har uppgraderat och rensat lite på mitt forum men efter det så stämmer inte antalet trådar som visas, har O trådar i en kategori men forumet visar på att det ska finnas 250 stycken. Har via ACP försökt återställa all forumstatistik men det hjälper inte. Hur rensar jag bort detta?
Mvh ledsen
- 2009-04-23 16:38
- Kategori: 3.0.x - Teman & Design
- Tråd: Prosilver CSS Left Frame Layout
- Svar: 46
- Visningar: 35744
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Det ser riktigt bra ut på den sidan...om det nu är gjort på samma sätt, varför får jag ej det att fungera på min enkla sida? Hmm...
- 2009-04-23 10:52
- Kategori: 3.0.x - Teman & Design
- Tråd: Prosilver CSS Left Frame Layout
- Svar: 46
- Visningar: 35744
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Finns det någon som fått det att fungera så att textfältet ej hamnar överst utan på höger sida eller vänster sida?ledsen skrev:Jag har nu gjort det men det blir ingen skillnad.Kjell skrev:Töm <forumrot>/cache via FTP (eller Shellaccess), tänk då på att du inte ska ta bort filerna: .htaccess och index.htm
- 2009-04-21 16:41
- Kategori: 3.0.x - Teman & Design
- Tråd: Prosilver CSS Left Frame Layout
- Svar: 46
- Visningar: 35744
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
Jag har nu gjort det men det blir ingen skillnad.Kjell skrev:Töm <forumrot>/cache via FTP (eller Shellaccess), tänk då på att du inte ska ta bort filerna: .htaccess och index.htm
- 2009-04-20 22:45
- Kategori: 3.0.x - Teman & Design
- Tråd: Prosilver CSS Left Frame Layout
- Svar: 46
- Visningar: 35744
Re: Prosilver CSS Left Frame Layout
common.css och frame.css samt stylesheet.css har jag lagt i ...styles\prosilver\theme. Ska dom ligga någon annanstans?
Mvh
Mvh
- 2009-04-20 19:20
- Kategori: 3.0.x - Teman & Design
- Tråd: Prosilver CSS Left Frame Layout
- Svar: 46
- Visningar: 35744
- 2009-01-05 10:06
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Uppgradering fungerar ej!
- Svar: 2
- Visningar: 2117
Re: Uppgradering fungerar ej!
Tack Tumba! :-) :-)
Är inte ledsen längre. :-)
Tankade hem ett nytt paket och sen fungerade det, svårare än så var det inte.
Jag har inga modifikationer installerade men vill installera någon så jag får en annan layout och exvis kan använda omröstningar på indexsidan. Någon mod som kan ...
Är inte ledsen längre. :-)
Tankade hem ett nytt paket och sen fungerade det, svårare än så var det inte.
Jag har inga modifikationer installerade men vill installera någon så jag får en annan layout och exvis kan använda omröstningar på indexsidan. Någon mod som kan ...
- 2009-01-04 09:31
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Uppgradering fungerar ej!
- Svar: 2
- Visningar: 2117
Uppgradering fungerar ej!
Hej!
Efter att jag följt detta nedan för att uppgradera från 3.0.1 till 3.0.4 så fungerar forumet inte alls, när jag surfar in på min domän är sidan helt blank.
Samt inget händer när jag surfar in på: ...../install/database_update.php
* From the download page get the changed files version ...
Efter att jag följt detta nedan för att uppgradera från 3.0.1 till 3.0.4 så fungerar forumet inte alls, när jag surfar in på min domän är sidan helt blank.
Samt inget händer när jag surfar in på: ...../install/database_update.php
* From the download page get the changed files version ...
