Sökningen fann 13 träffar

av karles
2007-12-04 19:04
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Senaste inlägget överst i phpbb 3
Svar: 4
Visningar: 3134

tumba25 skrev:Kodändringen är inte samma.

Är inte säker men det kanske finns någon inställning i ACP för det. Eller någon MOD på phpbb.com

/J
Någon som vet detta?
av karles
2007-12-03 20:30
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Senaste inlägget överst i phpbb 3
Svar: 4
Visningar: 3134

Senaste inlägget överst i phpbb 3

Hej!
Jag har hittat en tråd som visar hur man får det senaste inlägget överst i phpbb2, är det lika krångligt i trean och skriver man samma kod? (dvs ändra i koden)

Jag vill altså ha det senaste inlägget överst när man går in på en tråd.

tack!
av karles
2007-11-12 18:09
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: status på användare
Svar: 3
Visningar: 2838

Okej, men kan man ha flera titlar på samma person? Jag vill att deras vanliga titel fortfarande ska synas ju.
av karles
2007-11-11 19:43
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: status på användare
Svar: 3
Visningar: 2838

status på användare

hej!

Kan man tilldela en användare en speciell "status", inte titel eller grupper utan tex. betalt medlemsavgiften eller icke.
Hur gör man det i så fall?
av karles
2007-11-10 10:38
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Logga
Svar: 2
Visningar: 3539

Lägga till liknande logga med annan länk

Om man istället vill ha två logotyper jämte varandra, alltså en som fortfarande länkar till forumindex men också en annan som länkar till något annat.
Hur lägger man till en logotyp/knapp/menyrad som länkar till en utomstående sida?
av karles
2007-11-06 23:07
Kategori: 3.0.x - Teman & Design
Tråd: Eget utseende i version 3?
Svar: 11
Visningar: 10805

Ja, ok, men hittade ingen lämplig tråd. Men kan du förklara hur jag ska fixa det eller är det väldigt komplicerat?
av karles
2007-11-06 22:49
Kategori: 3.0.x - Teman & Design
Tråd: Eget utseende i version 3?
Svar: 11
Visningar: 10805

Alldeles för mkt nybörjare för att sätta det där i mitt sammanhang! tack ändå! Här är sidan som jag har ansvar för http://www.cruxfbg.se och där ser du hur den är uppbyggd. Hur får jag då så att forumet inte öppnas i en ny layout/sida utan öppnas inom ramarna?

tusen tack
av karles
2007-11-06 22:28
Kategori: 3.0.x - Teman & Design
Tråd: Eget utseende i version 3?
Svar: 11
Visningar: 10805

okej här är index-php sidan och just den koden som hämtar de oformaterade html-sidorna:

Kod: Markera allt

<div id="info">
<?
if(empty($_GET['sida'])){$_GET['sida']='start';}
include($_GET['sida'].".html");
?>
</div>
Gör jag mig tydlig?
av karles
2007-11-06 22:18
Kategori: 3.0.x - Teman & Design
Tråd: Eget utseende i version 3?
Svar: 11
Visningar: 10805

jag har redan en php baserad sida som fungerar som "ram" där php-scriptet hämtar oformaterade html sidor som visas i mitten, inuti "php-ramen". Jag vill alltså att när man trycker på en knapp i ramen som kallas forum så ska forumet visas inuti i ramen, precis som html-sidorna gör. Hur gör jag ...
av karles
2007-11-06 22:15
Kategori: 3.0.x - Teman & Design
Tråd: Egen huvudlogo - prosilver
Svar: 4
Visningar: 5768

Kail skrev:För IE6 behövs lite speciallösningar dock, se:
http://www.twinhelix.com/css/iepngfix/
jag fattar inte vad jag ska göra med det? har laddat hem det och öppnat ett skript som heter iepngfix.htc
men sen då? vad ska jag göra?
av karles
2007-11-06 21:54
Kategori: 3.0.x - Teman & Design
Tråd: Eget utseende i version 3?
Svar: 11
Visningar: 10805

hur integrerar man forumet i sin vanliga sida, så som ovanstående användare har gjort?
av karles
2007-11-04 14:00
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Ang. tidsinställningar på forumet
Svar: 5
Visningar: 7282

Har samma problem,
Min klocka är inställd på gmt+1 men visar ändå 12,59 när den ska va 13,59. Har dessutom testat att byta till gmt+2 utan att de ger resulat
av karles
2007-11-04 13:55
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Byta namn på användare
Svar: 1
Visningar: 1927

Byta namn på användare

Hej!
Hur gör jag för att byta namn på en användare?
De ska ju behålla inlägg, bilder också vidare men byta namn?
tack