Du kan ju låna sessionshanteringen från ex index.php. Kopiera define('IN_PHPBB', true);
$phpbb_root_path = (defined('PHPBB_ROOT_PATH')) ? PHPBB_ROOT_PATH : './';
$phpEx = substr(strrchr(__FILE__, '.'), 1);
include($phpbb_root_path . 'common.' . $phpEx);
include($phpbb_root_path . 'includes ...
Sökningen fann 10 träffar
- 2007-10-26 16:01
- Kategori: 3.0.x - MODdar
- Tråd: Använda phpbb-databas för att logga in på portal, hur?
- Svar: 4
- Visningar: 4957
- 2007-10-26 15:59
- Kategori: 3.0.x - MODdar
- Tråd: Använda phpbb-databas för att logga in på portal, hur?
- Svar: 4
- Visningar: 4957
- 2007-10-18 20:58
- Kategori: 3.0.x - MODdar
- Tråd: Använda phpbb-databas för att logga in på portal, hur?
- Svar: 4
- Visningar: 4957
Använda phpbb-databas för att logga in på portal, hur?
Jag vill använda samma användaruppgifter för att logga in på min portal och att sessionen överlever om jag går över till phpbb-forumet. Helst ska besökaren kunna spara lösenord/sätta en cookie också så han/hon är autoinloggad.
Någon som har en susning om du jag ska kunna lösa detta? Registreringen ...
Någon som har en susning om du jag ska kunna lösa detta? Registreringen ...
- 2007-10-18 20:06
- Kategori: phpBB 2 - MODdar
- Tråd: Använda användaruppgifter för forum till hemsida
- Svar: 7
- Visningar: 9118
- 2007-09-07 10:48
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Vart hittar jag cookie:s i phpbb 3 RC5
- Svar: 1
- Visningar: 2128
Vart hittar jag cookie:s i phpbb 3 RC5
som rubriken säger i vilken fil hittar jag detta?
- 2007-09-06 10:04
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: [Löst]Egen registrering och inloggning
- Svar: 8
- Visningar: 7266
- 2007-09-05 09:05
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: [Löst]Egen registrering och inloggning
- Svar: 8
- Visningar: 7266
- 2007-09-05 08:58
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: [Löst]Egen registrering och inloggning
- Svar: 8
- Visningar: 7266
- 2007-09-04 19:05
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: [Löst]Egen registrering och inloggning
- Svar: 8
- Visningar: 7266
- 2007-09-04 12:02
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: [Löst]Egen registrering och inloggning
- Svar: 8
- Visningar: 7266
[Löst]Egen registrering och inloggning
Jag har problem med en egen registrering till phpbb3 något blir knas med användarna och jag kan inte logga in med de skapade profilerna. Gissar att det är något fel i INSERT-queryn och hoppas att någon vill vara så vänlig att hjälpa mig.
$userArray = array(
'user_id' => '',
'user_type' => 0 ...
$userArray = array(
'user_id' => '',
'user_type' => 0 ...
