Sökningen fann 10 träffar

av Squalus
2007-10-26 16:01
Kategori: 3.0.x - MODdar
Tråd: Använda phpbb-databas för att logga in på portal, hur?
Svar: 4
Visningar: 4957

Du kan ju låna sessionshanteringen från ex index.php. Kopiera define('IN_PHPBB', true);
$phpbb_root_path = (defined('PHPBB_ROOT_PATH')) ? PHPBB_ROOT_PATH : './';
$phpEx = substr(strrchr(__FILE__, '.'), 1);
include($phpbb_root_path . 'common.' . $phpEx);
include($phpbb_root_path . 'includes ...
av Squalus
2007-10-26 15:59
Kategori: 3.0.x - MODdar
Tråd: Använda phpbb-databas för att logga in på portal, hur?
Svar: 4
Visningar: 4957

vad är det för portal du använder är det en mod till phpbb eller?
om det inte är en mod till phpbb.
Så går det nog ej.
PS. Om det är en mod till phpbb så använder den samma cookies, Användarnamn och lösen ord .DS

Nej det är inte en mod till phpbb utan ett portalscript jag skrivit själv. Och det ...
av Squalus
2007-10-18 20:58
Kategori: 3.0.x - MODdar
Tråd: Använda phpbb-databas för att logga in på portal, hur?
Svar: 4
Visningar: 4957

Använda phpbb-databas för att logga in på portal, hur?

Jag vill använda samma användaruppgifter för att logga in på min portal och att sessionen överlever om jag går över till phpbb-forumet. Helst ska besökaren kunna spara lösenord/sätta en cookie också så han/hon är autoinloggad.

Någon som har en susning om du jag ska kunna lösa detta? Registreringen ...
av Squalus
2007-10-18 20:06
Kategori: phpBB 2 - MODdar
Tråd: Använda användaruppgifter för forum till hemsida
Svar: 7
Visningar: 9118

Har du kommit längre i din knopande? Är väldigt intresserad av att se din lösning isf.
av Squalus
2007-09-07 10:48
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Vart hittar jag cookie:s i phpbb 3 RC5
Svar: 1
Visningar: 2128

Vart hittar jag cookie:s i phpbb 3 RC5

som rubriken säger i vilken fil hittar jag detta?
av Squalus
2007-09-06 10:04
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: [Löst]Egen registrering och inloggning
Svar: 8
Visningar: 7266

Så sant så sant
av Squalus
2007-09-05 09:05
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: [Löst]Egen registrering och inloggning
Svar: 8
Visningar: 7266

Nu funkar det att logga in. Dock så uppdateras inte Statistik delen med senaste medlem och antal medlemmar, ligger det i en egen tabell?
av Squalus
2007-09-05 08:58
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: [Löst]Egen registrering och inloggning
Svar: 8
Visningar: 7266

Nej jag har bara mina provanvändare, allt är alltså startat från scratch.

Anedningen till att jag inte kan planka queryn direkt är för att mina kunskaper i php inte håller så långt att jag kan härleda alla funktioner mellan alla filer. :?
av Squalus
2007-09-04 19:05
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: [Löst]Egen registrering och inloggning
Svar: 8
Visningar: 7266

Missade versionen men det är iaf RC4 jag använder mig av. Och jo jag har pillat med INSERT-query'n. Det är ju den jag har tagit ut och försökt förstått mig på.
av Squalus
2007-09-04 12:02
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: [Löst]Egen registrering och inloggning
Svar: 8
Visningar: 7266

[Löst]Egen registrering och inloggning

Jag har problem med en egen registrering till phpbb3 något blir knas med användarna och jag kan inte logga in med de skapade profilerna. Gissar att det är något fel i INSERT-queryn och hoppas att någon vill vara så vänlig att hjälpa mig.




$userArray = array(
'user_id' => '',
'user_type' => 0 ...