Sökningen fann 20 träffar
Gå till avancerad sökning
- av PSON
- 2007-08-28 07:16
- Kategori: 3.0.x - Teman & Design
- Tråd: Högerställd logga
- Svar: 10
- Visningar: 9304
svågadalen skrev:Lägg den här raden efter SITENAME strängen och ta bort den gammla.
Med andra ord, byt plats för cellerna. <td>
Kod: Markera allt
<td>align="right"><a href="{U_INDEX}">{SITE_LOGO_IMG}</a></td>
Jaha se va lätt det är

när man vet... Tack!
/Patrik
- av PSON
- 2007-08-27 19:47
- Kategori: 3.0.x - Teman & Design
- Tråd: Högerställd logga
- Svar: 10
- Visningar: 9304
Är det inte i mallfilen overall_header.html man hittar detta?
Typ här eller är jag helt fel ute? :roll:
<div id="wrapheader">
<div id="logodesc">
<table width="100%" cellspacing="0">
<tr>
<td><a href="{U_INDEX}">{SITE_LOGO_IMG}</a></td>
<td width="100%" align="center"><h1>{SITENAME}</h1><span ...
- av PSON
- 2007-08-27 17:14
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Flytta forum
- Svar: 10
- Visningar: 5876

så enkelt... nu är det bara besökare/användare som saknas på mitt nya forum... antar att det är den svåraste biten

- av PSON
- 2007-08-24 16:23
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Flytta forum
- Svar: 10
- Visningar: 5876
Oj det är nog lite överkurs för mig
I phpMyAdmin kan jag välja exportera och importera är det dessa jag använder?
Om jag väljer min databas (markerar allt) och exportera får jag en sql fil är det denna jag sedan importerar till den nya domänen?
- av PSON
- 2007-08-23 18:01
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Flytta forum
- Svar: 10
- Visningar: 5876
Hej
Jag ska flytta mitt forum till en annan domän.
Installerar man då ett nytt forum på nya domänen och sedan kör in sin senaste backup. Antar att det inte är så enkelt
Min frågan är nu vad behöver justeras i vilka dokument för en lyckad flytt.
Mvh
PSON
- av PSON
- 2007-08-15 17:48
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Trådbevakning fungerar inte
- Svar: 20
- Visningar: 14050

ja vet ju oxå men man kanske inte tänkte på det just då när man var inloggad och testade genom att dra iväg ett inlägg till för att se om det funkar. Å det gjorde det ju inte då

självklart

- av PSON
- 2007-08-15 17:18
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Trådbevakning fungerar inte
- Svar: 20
- Visningar: 14050
Jag har mitt forum hos one och min trådbevakning funkar.
Man får logga in som annan användare märkte jag när jag testade och inte fick det att funka.
Är väl så att man inte får bevaknings mail om man svaras själv i sin egen tråd antagligen :lol:
Ändrade även Email settings Packet size 50 till 0 ...
- av PSON
- 2007-08-14 17:34
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Länkstyrning i RC4
- Svar: 17
- Visningar: 12708
PSON skrev:Toppen

tack det ska provas

Det funkar jättebra.
Men kan man få bifogade filer "bilder" att på samma sätt öppnas i nytt fönster?
Någon som vet?
/P
- av PSON
- 2007-08-14 13:24
- Kategori: 3.0.x - Support
- Tråd: Länkstyrning i RC4
- Svar: 17
- Visningar: 12708
Vad använder man lämpligtvis för program när man ska redigera php filer.
Kan jag öppna & ändra med ett vanligt text program typ anteckningar?
Hur får jag isf till rätt format på den... spara som?