Sökningen fann 20 träffar

av PSON
2007-08-28 07:16
Kategori: 3.0.x - Teman & Design
Tråd: Högerställd logga
Svar: 10
Visningar: 9304

svågadalen skrev:Lägg den här raden efter SITENAME strängen och ta bort den gammla.
Med andra ord, byt plats för cellerna. <td>

Kod: Markera allt

		<td>align="right"><a href="{U_INDEX}">{SITE_LOGO_IMG}</a></td>
Jaha se va lätt det är :D när man vet... Tack!
/Patrik
av PSON
2007-08-27 19:47
Kategori: 3.0.x - Teman & Design
Tråd: Högerställd logga
Svar: 10
Visningar: 9304

Är det inte i mallfilen overall_header.html man hittar detta?
Typ här eller är jag helt fel ute? :roll:
<div id="wrapheader">

<div id="logodesc">
<table width="100%" cellspacing="0">
<tr>
<td><a href="{U_INDEX}">{SITE_LOGO_IMG}</a></td>
<td width="100%" align="center"><h1>{SITENAME}</h1><span ...
av PSON
2007-08-27 19:20
Kategori: 3.0.x - Teman & Design
Tråd: Högerställd logga
Svar: 10
Visningar: 9304

phpBB2 :?: :roll:
av PSON
2007-08-27 17:50
Kategori: 3.0.x - Teman & Design
Tråd: Högerställd logga
Svar: 10
Visningar: 9304

Högerställd logga

Kan man få loggan till höger istället? om så är fallet hur gör man?
av PSON
2007-08-27 17:14
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Flytta forum
Svar: 10
Visningar: 5876

8) så enkelt... nu är det bara besökare/användare som saknas på mitt nya forum... antar att det är den svåraste biten :cry:
av PSON
2007-08-24 16:23
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Flytta forum
Svar: 10
Visningar: 5876

Oj det är nog lite överkurs för mig :roll:

I phpMyAdmin kan jag välja exportera och importera är det dessa jag använder?

Om jag väljer min databas (markerar allt) och exportera får jag en sql fil är det denna jag sedan importerar till den nya domänen?
av PSON
2007-08-23 18:01
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Flytta forum
Svar: 10
Visningar: 5876

Flytta forum

Hej
Jag ska flytta mitt forum till en annan domän.
Installerar man då ett nytt forum på nya domänen och sedan kör in sin senaste backup. Antar att det inte är så enkelt :lol:

Min frågan är nu vad behöver justeras i vilka dokument för en lyckad flytt.

Mvh
PSON
av PSON
2007-08-15 17:48
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Trådbevakning fungerar inte
Svar: 20
Visningar: 14050

:D ja vet ju oxå men man kanske inte tänkte på det just då när man var inloggad och testade genom att dra iväg ett inlägg till för att se om det funkar. Å det gjorde det ju inte då :wink: självklart :D
av PSON
2007-08-15 17:33
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Trådbevakning fungerar inte
Svar: 20
Visningar: 14050

Det finns inget som är självklart innan man vet... inte ens för den bäste :wink:
av PSON
2007-08-15 17:18
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Trådbevakning fungerar inte
Svar: 20
Visningar: 14050

Jag har mitt forum hos one och min trådbevakning funkar.

Man får logga in som annan användare märkte jag när jag testade och inte fick det att funka.
Är väl så att man inte får bevaknings mail om man svaras själv i sin egen tråd antagligen :lol:

Ändrade även Email settings Packet size 50 till 0 ...
av PSON
2007-08-15 12:43
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Länkstyrning i RC4
Svar: 17
Visningar: 12708

Det är ju lysande... Tack ja testar :D
av PSON
2007-08-14 17:34
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Länkstyrning i RC4
Svar: 17
Visningar: 12708

PSON skrev:Toppen :D tack det ska provas :!:
Det funkar jättebra.
Men kan man få bifogade filer "bilder" att på samma sätt öppnas i nytt fönster?

Någon som vet?
/P
av PSON
2007-08-14 14:09
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Länkstyrning i RC4
Svar: 17
Visningar: 12708

Kanon :D tack :!:
av PSON
2007-08-14 13:24
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Länkstyrning i RC4
Svar: 17
Visningar: 12708

Vad använder man lämpligtvis för program när man ska redigera php filer.
Kan jag öppna & ändra med ett vanligt text program typ anteckningar?
Hur får jag isf till rätt format på den... spara som?
av PSON
2007-08-14 10:53
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Länkstyrning i RC4
Svar: 17
Visningar: 12708

Toppen :D tack det ska provas :!: