Jag skulle ändra lite i Subsilver stiladmin konfigurationen och valde i en rullmeny att konfigurera Subsilver_swedish som fanns där valbart.. men ojsan uppsan.. allting bara försvann och det ända jag fick fram var detta meddelande:
phpBB : Critical Error
Could not open subsilver_swedish template config file
DEBUG MODE
Line : 503
File : functions.php
Nu är det det enda som syns där och och har varit inne på phpmyadminsidan.. men jag vet inte vad jag skall ändra där för att återställa mitt forum..
Tydligen hade jag inte denna template i den mappen den vill söka på och jag har bara haft den vanliga subsilver templaten..
HJÄÄLP!! .. snälla.. please... vad skall jag göra?
Detta beror med största sannolikhet på att du installerat språkpaketet fel. Istället för att lägga bilderna i /templates/subSilver/images/swedish har du lagt filerna i templates/subsilver_swedish och då blir det problem.
Läs nog instruktionerna om hur man installerar språkpaket.
Hejsan och tack för ditt svar, tyvärr så har det inte hjälpt mig direkt..
Jag hade lagt in språkpaketet där du skrev... men jag hade även en mapp som hette subsilver_swedish. och språkpaketet har ju fungerat för mig.. så.. jag tog bort mappen som hette subsilver_swedish under templates.. och hoppades på att det skulle räcka.. men det verkar ändå vara fel..
Jag var ju inne på stiladmin och ville bara ändra ett par färger i subsilver.. och trodde att jag skulle haden svenska valbara stilen att ändra.. jag har ju 9 språk installerade under templates/subsilver/images/lang_swedish.. etc etc och de har fungerat.. därför trodde jag att det kanske skulle fungera om jag tog bort den ena mappen under templates/subsilver_swedish och bara hade kvar mappen subsilver.. men det hjälpte inte att ta bort den.. jag tror att jag behöver göra något på phpMyadmin.. men jag vet inte vad bara..
Den försöker hitta filen phpbb-root/templates/subsilver_swedish/subsilver_swedish.cfg och gnäller på att den inte kan hitta filen. Om sidan ligger på en Linux-server skiljer det på stora och små bokstäver. Så om den ex hetter subSilver_swedish hittas den inte.
Men om du inte rört original subSilver templaten eller raderat grejer därifrån...
Kolla i tabellen phpbb_config leta upp raden med default_style. Kolla vilken siffra som står bakom. Du kan säkert ändra siffran till 1 och det räcker med det.
Men titta för säkerhets skull i tabellen phpbb_themes på temat med themes_id 1. kolla vad som står under template_name och se till att kataligen med det namnet finns i templates och att den innehåller en fil med samma namn som slutar med .cfg. och att filen under head_stylesheet finns i samma katalog.
Kom ihåg att det är skillnad på små och stora bokstäver.