Jag vet inte om jag har varit lite otydlig men när jag går in på t.ex. *phpbb root mapp*/index.php så får jag fram:
Kod: Markera allt
Fatal error: Maximum execution time of 240 seconds exceeded in /phpbb/phpBB2/includes/page_header.php on line 159
och när jag försöker komma in på login.php så får jag fram följande fel:
Fatal error: Maximum execution time of 240 seconds exceeded in /volume1/web/phpbb/phpBB2/includes/sessions.php on line 333
så att han ger error på olika sidor beroende på vilken man försöker komma in på men om man kolla i själva koden så visar de ungefär samma sak. Jag är inte så jätte haj på php men det verkar vara något med nån ip-satts.
på raderna 330-335 i sessions.php hittar jag följande.
330. $ip_check_s = substr($userdata['session_ip'], 0, 6);
331. $ip_check_u = substr($user_ip, 0, 6);
332.
333. if ($ip_check_s == $ip_check_u)
334. {
335. $SID = ($sessionmethod == SESSION_METHOD_GET || defined('IN_ADMIN')) ? 'sid=' . $session_id : '';
och på raderna 158-165 i page_header.php hittar jag följande:
158. // Skip multiple sessions for one user
159. if ( $row['session_ip'] != $prev_session_ip )
160. {
161. $guests_online++;
162. }
163. }
164.
165. $prev_session_ip = $row['session_ip'];
så det gjorde mig lite misstänksam så jag bad en polare kolla in på forumet och för honom gick det perfekt
Hur har det kunnat bli så här?
det är jag som har installerat forumet, och när jag ansluter till den som lokal användare (192.168.x.x) så funkar det men inte när jag använder mitt externa ip nummer. Men när andra användare försöker komma in via internet så funkar det utmärkt.
Jag blir bara mer och mer konfunderad på detta, jag har "tillgång" till alla andra sidor på servern men inte de här så det verkar som phpbb forumet blocka min ip med en gång efter installationen.