Kontakta mig alltid vid svar...
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Kontakta mig alltid vid svar...
Ser att många av mina medlemmar inte har valt att få det och på så vis kanske missar svar på deras trådar.
Om de gjort det medvetet eller inte vet inte jag, men det känns som detta kunde löst det för dem som inte tänker på det.
windsurf.se
Kod: Markera allt
<tr>
<td class="row1"><span class="gen">{L_NOTIFY_ON_REPLY}:</span><br />
<span class="gensmall">{L_NOTIFY_ON_REPLY_EXPLAIN}</span></td>
<td class="row2">
<input type="radio" name="notifyreply" value="1" {NOTIFY_REPLY_YES} />
<span class="gen">{L_YES}</span>
<input type="radio" name="notifyreply" value="0" {NOTIFY_REPLY_NO} />
<span class="gen">{L_NO}</span></td>
</tr>Kod: Markera allt
<tr>
<td class="row1"><span class="gen">{L_NOTIFY_ON_REPLY}:</span><br />
<span class="gensmall">{L_NOTIFY_ON_REPLY_EXPLAIN}</span></td>
<td class="row2">
<input type="radio" name="notifyreply" value="1" {NOTIFY_REPLY_YES} CHECKED />
<span class="gen">{L_YES}</span>
<input type="radio" name="notifyreply" value="0" {NOTIFY_REPLY_NO} />
<span class="gen">{L_NO}</span></td>
</tr>The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
checked="checked"
alltså inte:
CHECKED
För övrigt har Kail fel om att det alltid kommer att bli så även om man ändrar. För "checked"-attributet talar bara om vad som är "default". Ändrar man så går det visst igenom.
Kolla koden som den "skapar" default. Den innehåller "checked"-attribut, och nog kan du ändra där alltid.
/marcus
F ö har Marcus fel, detta kommer att fungera då senaste definierat är det som gäller, alltid.
Marcus, läs mitt inlägg igen. Du missförstår mig.
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
windsurf.se
Jag läste om ditt inlägg, och ser hur du menade... du har rätt. Dvs. så snart någon går till sin profil och ändrar något annat så kommer åter denna option stå satt till Ja (även om databasen säger något annat...). Och missar man då att ändra den till Nej får man även Ja i databasen.Kail skrev:Jaha, CHECKED är ev. HTML 4.0, jag brydde mig inte om att kolla. Marcus förslag är mer korrekt.
F ö har Marcus fel, detta kommer att fungera då senaste definierat är det som gäller, alltid.
Marcus, läs mitt inlägg igen. Du missförstår mig.
Som Kail skriver, inte särskilt populärt.
/marcus
Edit: Oj, detta var en gammal tråd...