Jag har just installerat mitt första forum. Men direkt efter det fick jag lite problem. När jag försöker logga in så blir dä bara vitt och händer inget...i Firefox! och med IE så laddar han ett tag sen står det bara att "sidan kan inte visas" sen om jag trycker på tillbaka så är jag helt plötsligt inloggad! Eh...ok tänkte jag så bra! men sen när jag klickar på "Go to Administration Panel" så händer samma, Den försöker ladda men det blir bara samma! Jag kommer inte vidare så...Hjälp någon Jag är som sagt Newbe på det här!
Jag kan skriva meddelanden på forumet så dä värkar ju funka ialla fall!
Jag har Spray's webhotell Basic! och dom kör på:
MySQL-version: 5.0 & PHP-version: 5.0.2
När man installerar saker, så som forum och senare Moddar, ska man läsa och luta sig tillbaka och fundera först.... Sedan går man till handling.
Helt övertygad om att du inte har tagit bort install/ contrib/ biblioteken i phpbb roten för installationen. Kolla!
svågadalen skrev:När man installerar saker, så som forum och senare Moddar, ska man läsa och luta sig tillbaka och fundera först.... Sedan går man till handling.
Helt övertygad om att du inte har tagit bort install/ contrib/ biblioteken i phpbb roten för installationen. Kolla!
Eh...jo det har jag! Så Novice är jag inte! jag har kollat allt jag kan komma på förutom att gå in o pilla i koderna!
Jag håller på o testar o köra om hela skiten igen...Näpp dä funka inte nu häller! IE bara står o tuggar och sen "Sidan kan inte visas"
Var inne och kollade....
Du har problem med att gå från LOGIN.PHP till INDEX.PHP och samma sak gäller nog AdminPanelen.
När man loggar ut så händer samma sak, dvs. kan inte gå från LOGIN.PHP till INDEX.PHP.
Ska kolla min fil..... Återkommer.
Jag får samma om jag ändrar i min LOGIN.PHP
Men jag tror inte att du har fel i din LOGIN.PHP, men för säkerhetsskull så ta hem phpBB 2.21 från ett annat ställe och packa upp LOGIN.PHP, bara för att kolla så att det inte är fel i ZIP filen.
Nu ska vi se om jag har fel, såg att du har alla filer i roten, dvs. du har inte /phpbb som root.
Gå in i databsen och titta på tabell phpbb_config det står nog /phpbb där...
Men om jag vore i dina kläder så skulle jag installera om det hela och få forumet under /phpbb, för sedan så kommer det moddar och andra saker som ställer till det för dig, det är en sak om man är van att arbeta med koder..
I roten lägger du en vanlig index.htm som pekar på /phpbb/index.php.
svågadalen skrev:Nu ska vi se om jag har fel, såg att du har alla filer i roten, dvs. du har inte /phpbb som root.
Gå in i databsen och titta på tabell phpbb_config det står nog /phpbb där...
Men om jag vore i dina kläder så skulle jag installera om det hela och få forumet under /phpbb, för sedan så kommer det moddar och andra saker som ställer till det för dig, det är en sak om man är van att arbeta med koder..
I roten lägger du en vanlig index.htm som pekar på /phpbb/index.php.
okej! ska testa detta tack! ...Nepp funka inte häller!
Senast redigerad av SCORPION2000 den 2006-12-10 16:22, redigerad totalt 1 gång.
Ja sorry jag håller på o testar o laddar upp filerna igen sorry det är nog därför du inte hittar några! testa igen snart!
Ok Klart!...
EDIT: Nepp dä funkade inte nu häller! Det värkar som den inte vill ladda "login.php" och "admin/index.php" Jag gjorde exagt som den där flash filmen sa men samma resultat! dä ska vell va port 21 om min FTP använder dä? eller ska dä va port 80 som det står som standard?