Problem med Existerande forum och databas

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

neonodia
Gammal medlem
Gammal medlem
Svar: 0

Problem med Existerande forum och databas

Inlägg av neonodia »

OMG.. SOmeone kill me..

Jag har hållt på att mixtra med olika forumstyper för att hjälpa ett par vänner, Jag va inne i mysql och tog bort alla tabeller för att kunna installera ett nytt fräsht forum för att visa dom olika templates och stilar mm .. tabellerna hette xxx_tester sagt och gjort jag tog bort dom och installerade om ett forum http://www.crazyswedes.com/tester/rage och det funka fint.,. ,,, MEN., När jag ska in på min portal och mitt gilles så kommer detta felmedelande upp..

Kod: Markera allt

phpBB : Critical Error

Error doing DB query userdata row fetch

DEBUG MODE

SQL Error : 1146 Table 'Neonodi_cerber.phpbb_users' doesn't exist

SELECT u.*, s.* FROM phpbb_sessions s, phpbb_users u WHERE s.session_id = '27dc56e3b9649eb0056b13f78795c66a' AND u.user_id = s.session_user_id AND session_time > 1162923483

Line : 333
File : sessions.php

ARGH.. Vad har jag gjort? ! Kan jag återställa det.,.

Mvh David!
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

du saknar tabeller phpbb_users i databasen... återställ den från någon gammal backup eller så (om du har sådan) annars så är all information om användarna borta desvärre...
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
neonodia
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av neonodia »

arghh.. Jag har gjort en backup från sjävla portalen. men hur återställer jag databasen om jag inte kommer in i portalen? får jag installer om forumet och göra backup därifrån? Kan jag flytta alla filer i mappen och sen bara kopiera över dom tillbaka till mappen igen när databasen är ominstallerad?

Tacksam för svar/ David
neonodia
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av neonodia »

Problemet löst!
Skriv svar