Utökad kontroll på moderatorer

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

SpeedAbuser
Medlem
Medlem
Svar: 0

Utökad kontroll på moderatorer

Inlägg av SpeedAbuser »

Jag funderar på att anlita experter i respektive ämne för att bli moderatorer i olika avdelningar på mitt forum. Problemet är att det är relativt mycket låsande/flyttande av trådar på forumet, därför vill jag att det automatiskt ska bli utskrivet i respektive tråd om en moderator gör något. Kan tyvärr inte lita helt på alla moderatorer då jag inte känner dem IRL.

Mer specifikt
- Finns det något sätt att göra så att moderatorer automatiskt måste ange anledning vid t.ex. låsning/flyttning av tråd...?

När moderering gjorts vill jag att det automatiskt ska bifogas en sträng i trådens första inlägg, där det står typ:
Ändrat av moderatornamn: moderator skriver här vad som ändrats

Tror att det finns för t.ex. vBulletin, men har märkligt nog inte lyckats hitta någon MOD som löser detta för phpBB.

Vad finns det för MODar som utökar min kontroll över moderatorerna (för mig som adminstratör)?

EDIT: Hittade den här som fixar precis det jag är ute efter http://www.phpbbhacks.com/download/3581
SpeedAbuser
Medlem
Medlem
Svar: 0

Inlägg av SpeedAbuser »

Det är ett litet bekymmer med den MODen jag hittade, och det är att jag vill att textsträngen vid ändring ska infogas redan i det första inlägget, som det är nu infogas det först i det sista inlägget i respektive tråd.

Någon som vet hur man gör?

EDIT: Grejade det genom att byta last_post till first_post överallt i kod samt i databas.
Skriv svar