Problem med mina backup-filer

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

zxc
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Problem med mina backup-filer

Inlägg av zxc »

Jag har uppgraderat mitt forum från phpBB 2.0.18 till phpBB 2.0.20 för inte så länge sedan.

När jag försökte ladda upp mina backup-filer från det gamla forumet som jag sparat på datorn så dök följande felmeddelande upp i slutet av uppladdningen. Någon som är mer kunnig än jag på detta som vet vad som är felet och om det kan åtgärdas?

Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 134 bytes) in /data/members/paid/b/l/bluepride.com/htdocs/www/f/includes/sql_parse.php on line 71
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Din backup-fil är för stor.
Öppna den i ett ASCII-program (Anteckningar/Notepad) och dela upp den i mindre bitar.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
zxc
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Inlägg av zxc »

Tack för hjälpen. Jag har delat upp filen i mindre bitar och lyckats föra över en del till det nya forumet. Dock inte allt eftersom det dyker upp ett felmeddelande när jag försöker föra över vissa av filerna.

Error importing backup file

DEBUG MODE

SQL Error : 1062 Duplicate entry '156' for key 1
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Du måste först TÖMMA databasen. Det felmeddelandet får du om du försöker att importera samma datasats två gånger.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar