Problem med usergroups

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

neonodia
Gammal medlem
Gammal medlem
Svar: 0

Problem med usergroups

Inlägg av neonodia »

Tjena.. När jag försöker se info på usergroups i mitt forum så får jag upp detta medelande

Kod: Markera allt

Error getting user list for group

DEBUG MODE

SQL Error : 1064 You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'ORDER BY u.username' at line 7

SELECT u.username, u.user_id, u.user_viewemail, u.user_posts, u.user_regdate, u.user_from, u.user_website, u.user_email, u.user_icq, u.user_aim, u.user_yim, u.user_msnm, ug.user_pending FROM phpbb_users u, phpbb_user_group ug WHERE ug.group_id = 6 AND u.user_id = ug.user_id AND ug.user_pending = 0 AND ug.user_id <> ORDER BY u.username

Line : 786
File : groupcp.php
vad är det för fel.. Och sen så hade jag ett annat problem.. När jag färsöker ändra ranker på vissa personer i admin panelen så kommer mitt admin namn upp i den andra personens namn ruta.. har gjort en massa ändringar innan jag insåg att det va mitt namn istället för den andras namn som stod där..!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Vad gjorde du innan det blev så? Installerade du moddar?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
neonodia
Gammal medlem
Gammal medlem
Svar: 0

Inlägg av neonodia »

Nope gjorde inget alls..
Är en ren install av nyaste php forumet
/Edit/. Hittade felet.. Va en dom nylärda som gjort gruppen utan grupp moderator.. Därav felkoden som kom upp :D
Skriv svar