Omröstning för alla

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Användarens profilbild
KiiaM
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Omröstning för alla

Inlägg av KiiaM »

Stämmer det att man inte kan ställa omröstningsrättigheten i läget "ALLA" trots att alternativet finns i droplisten - och i så fall, varför är det så?

Jag skulle vilja att alla som kommer in på forumet kan rösta - även de som inte har registrerat sig ännu.

jag hittade inlägget http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic ... r%F6stning - men undrar fortfarande VARFÖR man från phpbb valt att spärra denna valmöjlighet?
Den som inget vågar vinner inget.
Vi ses på Lyktstolpen!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Hm, det kanske beror på att man inte ser nödvändigheten att låta gäster rösta.
Jag har inte hittat någon FÖRKLARING för detta än, letar just nu.

Det finns en modd som gör att gäster kan rösta:
http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.ph ... vote+guest
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
KiiaM
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Inlägg av KiiaM »

tack!
Min poäng med att låta alla rösta är att locka folk som är tveksamma till att registrera sig att använda EN funktion och upptäcka att det inte är "farligt". Har man kul frågor kanske de dessutom vill omma tillbaka :wink:

Plus att mina frågor är allmängiltiga till sin karaktär, gäller för alla, inte bara forumets användare, ju fler svar desto intressantare för alla.

Ska föreslå modet för min värd -
för det är väl så att man även efter den installationen kan i administrationen välja att i ett visst underforum får bara registrerade (el andra alternativ) rösta?
Den som inget vågar vinner inget.
Vi ses på Lyktstolpen!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

KiiaM skrev:för det är väl så att man även efter den installationen kan i administrationen välja att i ett visst underforum får bara registrerade (el andra alternativ) rösta?
Japp!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar