Problem med uppdatering

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Max114
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Problem med uppdatering

Inlägg av Max114 »

Hej!

Får lite problem när jag ska uppdatera från 2.0.6 till 2.0.19. Laddar hem Changed files 2.0.19 alltså och gör sen följande...
Laddar via FTP upp bl.a contrib/docs, de som ligger direkt i zip-filen.
Sen zippar jag upp 2.0.6till2.0.19-filen och zipper upp dessa och slutligen använder update_to_latest.php.
När jag sen går in på forumet står det att jag ska ta bort contrib och install vilket jag gör, efter jag gjort det och går in igen får jag detta:

hpbb_root_path . 'includes/auth.'.$phpEx); include($phpbb_root_path . 'includes/functions.'.$phpEx); include($phpbb_root_path . 'includes/db.'.$phpEx); // We do not need this any longer, unset for safety purposes unset($dbpasswd); // // Obtain and encode users IP // // I'm removing HTTP_X_FORWARDED_FOR ... this may well cause other problems such as // private range IP's appearing instead of the guilty routable IP, tough, don't // even bother complaining ... go scream and shout at the idiots out there who feel // "clever" is doing harm rather than good ... karma is a great thing ... :) // $client_ip = ( !empty($HTTP_SERVER_VARS['REMOTE_ADDR']) ) ? $HTTP_SERVER_VARS['REMOTE_ADDR'] : ( ( !empty($HTTP_ENV_VARS['REMOTE_ADDR']) ) ? $HTTP_ENV_VARS['REMOTE_ADDR'] : getenv('REMOTE_ADDR') ); $user_ip = encode_ip($client_ip); // // Setup forum wide options, if this fails // then we output a CRITICAL_ERROR since // basic forum information is not available // $sql = "SELECT * FROM " . CONFIG_TABLE; if( !($result = $db->sql_query($sql)) ) { message_die(CRITICAL_ERROR, "Could not query config information", "", __LINE__, __FILE__, $sql); } while ( $row = $db->sql_fetchrow($result) ) { $board_config[$row['config_name']] = $row['config_value']; } if (file_exists('install') || file_exists('contrib')) { message_die(GENERAL_MESSAGE, 'Please_remove_install_contrib'); } // // Show 'Board is disabled' message if needed. // if( $board_config['board_disable'] && !defined("IN_ADMIN") && !defined("IN_LOGIN") ) { message_die(GENERAL_MESSAGE, 'Board_disable', 'Information'); } ?>
Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /home/obbk/public_html/html/phpBB2/common.php:198) in /home/obbk/public_html/html/phpBB2/includes/page_header.php on line 479

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /home/obbk/public_html/html/phpBB2/common.php:198) in /home/obbk/public_html/html/phpBB2/includes/page_header.php on line 485

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output started at /home/obbk/public_html/html/phpBB2/common.php:198) in /home/obbk/public_html/html/phpBB2/includes/page_header.php on line 486

Det ligger alltså över forumet, men forumet funkar bra i övrigt, men vill helst få bort det.

Och även om jag tar bort install och contrib innan jag går in får jag ändå samma fel.

Update_to_latest ger inga felmeddelanden.

Hoppas jag skrivit så någon förstår vad felet kan vara. Tack på förhand.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Hm, jag tror att du har gjort för mycket ...

Du har alltså ett fungerande phpBB 2.0.6 forum?
Du har inga moddar installerade?
Laddar via FTP upp bl.a contrib/docs, de som ligger direkt i zip-filen.
Det behöver du inte. Ta bort allt det igen!
Ladda endast upp install-mappen!
2.0.6till2.0.19-filen
Detta är det enda du behöver.

/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Max114
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Inlägg av Max114 »

Holger skrev: Du har alltså ett fungerande phpBB 2.0.6 forum?
Du har inga moddar installerade?
Ja
Ja
Holger skrev:Det behöver du inte. Ta bort allt det igen!
Ladda endast upp install-mappen!

Citat:
2.0.6till2.0.19-filen
Testar det, tusen tack.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Funkade det?
Holger Gremminger