språkproblem...

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Gonte
Medlem
Medlem
Svar: 0

språkproblem...

Inlägg av Gonte »

http://forum.lut.nu
Har problem med språken, svenska är installerat och verkar fungera finfint när man valt det i sin profil, men det är omöjligt att ändra så svenska blir forumets standardspråk, jag ändrar i inställningarna men ändringen sparas inte...

försöker jag ta bort filerna för engelska så blir det en himmla massa problem när man är utloggad (om man däremot var inloggad med svenska valt i profilen så verkade allt funka korrekt)...

Testkonto finns, användare: test lösen: test

Vill helst ha både svenska och engelska installerat, med svenska som standardspråk... All hjälp är välkommen...
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Låter väldigt knasigt!
Jag har installerat svenska och engelska precis på det sätt som du vill ha det i mitt forum.

Hur ser din fil-/mapp-struktur ut?

Har du mapparna
language/lang_english
OCH
language/lang_swedish
:?:
OCH
templates/subSilver/images/lang_english
OCH
templates/subSilver/images/lang_swedish
:?:

Är alla filerna i mapparna lang_swedish HELT på svenska?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Gonte
Medlem
Medlem

Inlägg av Gonte »

ledsen att jag blivit borta så länge, har haft alldeles för mycket att göra så forumet blev liksom lite skjutet på framtiden...

Men nu är jag iallafall här igen, och problemet kvarstår...
BÅDE
language/lang_english
OCH
language/lang_swedish
OCH
templates/subSilver/images/lang_english
OCH
templates/subSilver/images/lang_swedish

Finns uppladdat, några av filerna innehåller ett par inlägg på engelska (framförallt admin, men även ett par rader i FAQn som jag inte hunnit översätta), dock borde väl det i sig inte påverka möjligheten att ha svenska förvalt...

Känns dessutom rätt märkligt att det fungerar att välja svenska i sin egen profil, men inte som standardspråk för forumet...

Förresten en tanke bara: jag antar att inställningen måste sparas i MySQL-databasen, men var? Jag kan inte hitta det alls, det kanske kan vara orsaken till att det inte går att ställa in...
Gonte
Medlem
Medlem

Inlägg av Gonte »

Japp, där satt den, la till default_lang i phpbb_config i databasen, och nu funkar det...

(undra bara hur jag från början kunde göra en installation där det saknades...)
Skriv svar