Hej, mitt webbhotell som hostar min site som har phpbb erbjuder Access, MySql och Sql Server. Just nu så använder jag mig utav Access databasen men webbsidan är ännu inte officiell och jag tror att det kommer bli en hel del användare och medlemmar på min sida, och därför funderar jag på att uppgradera till MySql eller Sql server.
Stöder phpbb båda dessa och vilken är bäst för mig att använda? Också, hur gör jag för att byta databas från Access till någon av de andra? Som sagt jag har ingen egen åtkomst till någon server utan använder mig utav ett webbhotell.
så om jag med något program konverterar accessdatabasen till mysql, finns det inte någonstans i phpbb forumet som jag måste ändra någon inställning så det blir mysql istället för access som jag valde vid första installationen?
Hej igen, jag har nu lyckats uppdatera till sql. problemet jag undrar över nu är config.php filen som sagt. där i finns ju all information om lösenord osv till databasen. hur skyddar man sig för att någon inte ska ladda ner denna?