Konto aktivering

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Användarens profilbild
Marie W
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Konto aktivering

Inlägg av Marie W »

Tjena igen,
när jag installerade phpbb valde jag att varje ny kontoanvändare som registrerar sig skulle få ett mail, med en bekräftelse kod som gick tillbaka till forumet.
Det fanns en möjlighet att varje ny användare kunde få upp en "bild" med bokstäver/siffra för att kunna bli medlem direkt.
Jag har nu inte den valmöjligheten kvar att välja bild alternativet i min konfigurations panel och då många inte förstår att de får ett mail vill jag hellre ha bild alternativet
Jag har letat i sök efter info men inte hittat något om mitt problem!! har ni någon bra lösning?
Marie W
S*GIGGLE'S
Devon Rex
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av elis »

Jag har inte standardöversättningen på mitt forum, men hos mig går man till administrationssidan och klickar på "inställningar" (konfiguration?) under "allmänna inställningar". Där finns "aktivera visuell registreringsbekräftelse", kryssa i ja.
Användarens profilbild
Marie W
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Marie W »

det enda som finns i valmöjlihet är detta:
Aktivera kontoaktivering, Ingen Användare Administratör

Jag har sett "aktivera visuell registreringsbekräftelse", men den rutan finns inte längre??!! något mer tips??
Marie W
S*GIGGLE'S
Devon Rex
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av elis »

Det ska vara aternativet precis under det du har. Om det försvunnit får du fundera på vilka ändringar du gjort i forumet som kan ha orsakta detta.
Användarens profilbild
Marie W
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Marie W »

den enda ändring jag har gjort är att jag laddat ner en ny templet och att jag använder den svenska översättningen. Kan det möjligen vara en ide att tillfällig använda sig av "original" templaten??
Marie W
S*GIGGLE'S
Devon Rex
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Gamla templates stöder inte sk "visual confirmation".
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Användarens profilbild
Marie W
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Marie W »

om jag väljer subSilver tillfälligt, kan då "aktivera visuell registreringsbekräftelse" komma fram i konfigurationspanelen tro?? och om det gör det, försvinner bilden isåfall efter att jag ändrat till ett "gammalt" tema??
Många frågor men, man lär sig :D :D
Marie W
S*GIGGLE'S
Devon Rex
virtuality
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av virtuality »

Ändra till subSilver tillfälligt, men bara på dig själv. Alltså, klicka på Profil längst upp och bläddra ner till "Forumstil". Då ändras det bara för dig. Gör dina ändringar och ändra tillbaka, om du så vill.
Jonathan Virtuality Gulbrandsen - phpBB Sverige Moderator & Översättare
Utvecklingsforum för den svenska översättningen av phpBB3
Användarens profilbild
Marie W
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Marie W »

tack :D tack :D tack :D tack :D
Marie W
S*GIGGLE'S
Devon Rex