Tjena igen,
när jag installerade phpbb valde jag att varje ny kontoanvändare som registrerar sig skulle få ett mail, med en bekräftelse kod som gick tillbaka till forumet.
Det fanns en möjlighet att varje ny användare kunde få upp en "bild" med bokstäver/siffra för att kunna bli medlem direkt.
Jag har nu inte den valmöjligheten kvar att välja bild alternativet i min konfigurations panel och då många inte förstår att de får ett mail vill jag hellre ha bild alternativet
Jag har letat i sök efter info men inte hittat något om mitt problem!! har ni någon bra lösning?
Jag har inte standardöversättningen på mitt forum, men hos mig går man till administrationssidan och klickar på "inställningar" (konfiguration?) under "allmänna inställningar". Där finns "aktivera visuell registreringsbekräftelse", kryssa i ja.
den enda ändring jag har gjort är att jag laddat ner en ny templet och att jag använder den svenska översättningen. Kan det möjligen vara en ide att tillfällig använda sig av "original" templaten??
om jag väljer subSilver tillfälligt, kan då "aktivera visuell registreringsbekräftelse" komma fram i konfigurationspanelen tro?? och om det gör det, försvinner bilden isåfall efter att jag ändrat till ett "gammalt" tema??
Många frågor men, man lär sig
Ändra till subSilver tillfälligt, men bara på dig själv. Alltså, klicka på Profil längst upp och bläddra ner till "Forumstil". Då ändras det bara för dig. Gör dina ändringar och ändra tillbaka, om du så vill.