Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Har försökt få supporten på FS Data att ta att det är fel i php-ini, men de hänvisar bara att det är fel i skriptet. Men ni påstår att 3.0.10 ska klara PHP 5.4...
Huvudfelet är:
Strict Standards: Non-static method utf_normalizer::nfkc() should not be called statically in /home/SAJT/www/forum/includes/utf/utf_tools.php on line 1663
När den skrivs ut är det för sent att skicka HTTP HEADERS, eftersom skriptet redan har en utmatning.
Felet är alltså anropet på rad 1663 i filen utf_tools.php .
Och det har ni och jag konstaterat, att det är fel i i den filen. Men jag söker ju en åtgärd.
Problemet är att senare PHP-versioner hanterar detta på ett annat sätt.
Som Marcus beskriver det.
Jag är säker på att man skulle kunna skriva om funktionen. Men jag vet inte hur ...
Enligt phpBB så finns det ingen bugg, om man läser mellan raderna.
Alla som haft synpunkter på stödet för PHP5.4 i forumet på phpbb.com har fått som svar att något är fel i deras serverkonfiguration. "Titta över php.ini eller fixa via .htaccess", typ. Så som Holger visat på.
/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
Problemet är ju att de flesta inte kommer åt php.ini ...
Men jag är säker på att en bra programmerare skulle kunna fixa detta så att skriptet blir universellare.