Hur får jag ens upp ett phpBB forum?

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

gurkah
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Hur får jag ens upp ett phpBB forum?

Inlägg av gurkah »

Ojojoj, med denna rubrik vet jag att jag kommer få miljontals blickar som tänker "lol newb" eller nått sådant :)

Aja, när jag lästa nån readme på hur man installerar eller får upp forumet på sin sida så stog det bara:
1. Lägg in hela phpBB mappen på webserver och länka till den ex. http://www.blabla.se/phpBB2 så löser sej allting av sej själv..

Jag har inte ändrat någon text eller något inne i forumet för jag ville bara testa o se om den ens funkade...men icka, forumet kommer inte upp..enda som händer är typ att browsern frågar om jag vill spara eller öppna filen ~index.php för den är okänd.. Vad är felet? jag har inte rört någonting, bara tankat mappen och lagt upp den för att se om det funkade.. :oops: nu kommer det många svar hoppas jag, samt att alla kommer ge simpla svar och säga att jag e kass på phpBB :lol:
gurkah
Ny medlem
Ny medlem

webhosten

Inlägg av gurkah »

använder bredbandsbolagets webhosting för abonenter ifall det nu spelar någon roll..
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Hej!

Du behöver PHP stöd och en mySQL-databas. Jag tror inte att bredbandsbolaget har sådant standardmässigt. Det är därför du får upp frågan om var du vill spara php-filen.
Fråga efter hos bredbandsbolaget.

/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
gurkah
Ny medlem
Ny medlem

okok

Inlägg av gurkah »

Okej..
Jag kollade nyss runt och så på några forum och sidor...
Hittade där då en forumstråd med länk till "Step-by-step installations guide" på PHP.. och sedan hittade jag en hemsida som har webhost med riktiga domäner osv, dom hade då oxo MySQL nån mer SQL sak och php-4x...så jag tror nog att jag kan byta webhost från gratis bbb till kostnads tx-shells.. http://www.tx-shells.se/?mod=page&ID=2#klanp

Men tack ändå för svaret Holger :wink:
Skriv svar