vit/blank sida vid inloggning & utloggning samt mailprob
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
vit/blank sida vid inloggning & utloggning samt mailprob
Kör windows 2000 srv, mysql 4-nånting och php 4.3.9 tror jag det va....
när jag loggar in med ett användarnamn så hamnar jag bara på en vit sida...tar jag bort allt i webläsarens adressrad utan själva domänadressen så kommer jag till index-sidan...men klickar jag på en en användare som har skrivit inlägget så får jag upp information om användaren samt att jag kan logga ut...
i detta fal har jag aktiverat cookies....
loggar jag nu ut, av-aktiverar cookies och försöker logga in, då kommer "sidan kan inte visas upp"....
...skickar jag ett pm till en annan användare får jag ett felmeddelande som ni säkert sätt förr (hmm...) Failed sending email :: PHP ::
DEBUG MODE
Line : 234
File : F:\wwwroot\www.namn.com\phpBB2\includes\emailer.php
tidigare fick jag detta precis när man hade registrerat sig....men jag jag la till /phpbb/ i admin/konfiguration och sedan började den vita sidan komma upp....
jag har varit på ganska många forum nu och läst en del och vet att det nog är det vanligaste problemet.....kanske ni har någon bra 1-2-3 guide för att se om jag glömt nån inställning eller nåt....
än så länge så är forumet inte uppe officiellt så det finns inga riktiga användare...
det är ingen utvecklingsversion som jag använder mig av utan den senaste officiella versionen av phpbb 2...jag använder mig heller inte av några moddar eller extra saker..har inte ens istallerat svenskt språkstöd ännu....
Tacksam för hjälp...
/eric