Får detta felmeddelande OFTA när jag ska in i ett av mina forum...och de e ju som att detta händer när det är MER än en anv inne i forumet
Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
--------------------------------------------------------------------------------
Apache/1.3.27 Server at http://www.xxxxx.se Port 80
Har ju tidigare trott att det är Servern som strular MEN jag har två andra forum som fungerar PERFEKT…nu är det ju inte säkert att dom (b-one) har just MINA forum på samma server..eller??? Har ju mer och mer börjat och misstänka att det är någon inställning i Administrationspanelen som är fel...och gör så att forumet strular eller är det en inställning i "phpMyAdmin" som e fel??
Kail skrev:Ähum, b-one... skaffa dig ett riktigt webbhotell...
Nja, ursäkta Jakob, men det kan man inte säga så där rakt av tycker jag. Vi har b-one sen ett år tillbaka, det funkar perfekt.
Men Nice, det verkar som om det verkligen har med servern att göra!
/Holger
Har ju oxå haft b-one länge...och e ju som nöjd med dom. Men det är nog kanske så att det ligger en "tung" webbplats på samma server som mitt forum...och att det är därför som den strular ibland.
Neeeeeeeeej inte det oxå och hur uppdaterar man från 2.0.6 (utan mods) till 2.0.10 e ju så jävla värdelös på engelska måste jag uppdatera "stegvis" 2.0.7...2.0.8 osv...
och vilken ska jag ladda ner???
phpBB 2.0.10 [ Full Package ]
phpBB 2.0.10 [ Changed Files Only ]
phpBB 2.0.10 [ Patch File Only ]
...Och måste jag ladda ner "New Translations" och "subSilver" OCKSÅ???
Måste bara börja med att jag nyss bytt från Cliche till B-ONE,och måste då säga att B-ONE är mycket bättre,men ett webhotell för några kronor/månad jämfört med ett för flera hundra/månad så får man nog räkna med lite "strul".
Angående uppgraderingen 2.0.10 så skall det väl räcka med en patch tycker jag.Har man mycket i sitt forum kanske man kan ta en backup av forumet och göra en ny fullinstallation och sedan köra in sin backup i den nya installationen. - Kanske -
Nice skrev:Får detta felmeddelande OFTA när jag ska in i ett av mina forum...och de e ju som att detta händer när det är MER än en anv inne i forumet
Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
--------------------------------------------------------------------------------
Apache/1.3.27 Server at http://www.xxxxx.se Port 80
Har ju tidigare trott att det är Servern som strular MEN jag har två andra forum som fungerar PERFEKT…nu är det ju inte säkert att dom (b-one) har just MINA forum på samma server..eller??? Har ju mer och mer börjat och misstänka att det är någon inställning i Administrationspanelen som är fel...och gör så att forumet strular eller är det en inställning i "phpMyAdmin" som e fel??
Tacksam för HJÄLP!!
Det är garranterat ditt webhotell som inte har några vidare bra servrar.....du får nog byta webhotell....