Kjell skrev:Det är inte i närheten av bra, du har låst bredden på forumet. Forumet bör vara flexibelt mellan 600pxl och uppåt.
Jag testade den jag skrev ovan och det fungerade utan problem, något gör du fel.
Är det i overall footer och header jag justerar detta eller i CSS?
Det där är rätt width="100%", det är 100% av skärmbredden, så det är troligt att det ligger i CSSén, när du hade den andra loggan, ändrade du då något?
Ser ett annat problem och det är när din reklam är längre än forumet och jag tänkte inte på det förut
lägg till valign="top" i overall_header.html, se nedanför.
Att du på egen hand kommenterade mitt andra problem är ju på gränsen till rörande. Det finns hopp för mänskligheten. valign=top fixet fungerade dock bara delvis. Det är avsevärt mycket bättre nu men kan man inste skriva absolut top eller något? Det känns som om sidan mer centrerar sig i höjdledd. På sidor med väldigt lite text, tex ett skickat PM så kommer det fortfarande lite väl långt ner?
Allt om Thailand: bo, lev, och res. Thailandsforum visar vägen.
NilleU skrev:Att du på egen hand kommenterade mitt andra problem är ju på gränsen till rörande.
Vad gör man inte för andra, nej jag kände att det här var "din" tråd med många olika saker, så varför inte fortsätta att hacka kod här även om det är emot reglerna nu kommer snart Kail eller marcus att skälla på mig
NilleU skrev: valign=top fixet fungerade dock bara delvis.
Jag tryckte på Mallar/"cashe" knappen även om det inte känns som om något annat händer än att jag kan göra nya val eller se när de senast uppdaterades. Updatera vågar jag inte längre trycka på. Jag tycker endå att dit fix fungerande hyfsat, så något tror jag hände.... Fast kollar jag tiden på overall_header så är den inte uppdaterad...
Jag själv använder FTP för att ta bort filer i <forumrot>/cashe efter jag har ändrat filer, men det är en vanesak och har inte funderat på vad som är bäst.
Jag rensade Cashe på fel ställe tidigare. Nu är det gjort men ingen skilnad.
Tidigare brukade jag bara CTR+Refresh. Idiotiskt eftersom det då bara var jag som såg ändringarna antar jag. Suck. Tack för tipset - sent skall den gamle vakna
Du fick mig att skatta nu, ja CTR+Refresh fungerar inte som en bra lösning för alla som kör mot din sida, men kan vara bra när du har just uppdaterat koden och du vill vara säker på att det är rätt.
Det varnas för att redigera filerna i ACP, för då har man inte kvar de gamla och dessutom inte de nya nånstans annanstans än där i ACP, kan vara lite pynjigt att återställa om man gör nåt fel om man inte vet vad man började med.
Det finns förresten ett vänsterställt prosilver nu att ladda ner som template.