Mitt forum strular

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

morillo
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Mitt forum strular

Inlägg av morillo »

Hej!
Laddade upp mitt forum till mitt webhotell.
Allt funkade perfekt i nån vecka.
Sen kom jag på att jag fått spam i den, så jag tänkte testa att bara ändra namnet på phpbb mappen som låg på webbhotellet.
Men ändrade tillbaka till ursprungsnamnet på mappen igen.
Alltså phpbb!

Nu funkar inte forumet som det ska.
När man går in på forumet ser allt ok ut, men när jag ska logga in så går jag in på loggin sidan,skriver mina användar och lösen uppgifter och klickar log in.
Då kommer jag till en sida som inte finns.

Vad göra?
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Ändrade du skriptsökvägen i ACP och glömde ändra tillbaka? Hette mappen först kanske phpBB och nu phpbb? Det är skillnad på små och stora bokstäver.

Du kan kolla med phpMyAdmin i cpanel (om du har cpanel) vad du har för skriptsökväg och ändra om det behövs.

/J
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Det som händer är att du direkt efter inloggning "kastas" till den sida du ska komma till, men med en sökväg som byggs upp av vad det står i databasen.

Så om det i databasen står phpBB och du nu har phpbb så fungerar det inte. Det finns iofs. lösningar, för att slippa gå via phpMyAdmin.

När det strular, kolla vad det står i adressfältet i din webbläsare och ändra innehållet så att det stämmer med vad du har för sökväg. Fungerar till och med när man försöker komma åt ACP:n.

Väl inne i ACP:n gå till Konfiguration under Generella inställningar och leta upp sökväg.

OBS! Det ska stå:

/phpbb/

Ja, snestreck före och efter.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar