installera phpBB på one.com

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Izma
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

installera phpBB på one.com

Inlägg av Izma »

Ja, alltså - hur gör jag? Jag har lagt upp alla filer i en mapp på servern och ska göra en databas, men hur gör jag den? Jag hittar inget som heter SQL-databas eller liknande, bara "Ändra SQL-lösenord". :?

Bild
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Du måste ansluta till den phpMyAdmin-server som One anvisat till dig... har för mig att de brukar ha något på formen "phpmyadmin.dindoman.se"...

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Blanda bara nu inte ihop administrationsverktyget phpMyAdmin med databashanteraren (RDBMS) MySQL, de är inte samma sak.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

marcus skrev:Du måste ansluta till den phpMyAdmin-server som One anvisat till dig... har för mig att de brukar ha något på formen "phpmyadmin.dindoman.se"...

/marcus
Japp, det stämmer, men Izma borde ha ett mail från one.com där det står vad databsen ligger och heter, samnt id - pw. Jag kör själv där och det är inga inställningar på one.com man behöver göra för att få det att fungera :) Men sedan är det installationsfilen från phpBB som ska matas med dom uppgifterna och glöm inte att ta bort installations biblioteket när du är klar.
Lycka till :!:
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar