Kan man installera sin sida offline för att se hur det fungerar innan man laddar upp det via FTP ? Många gånger vill jag testa och se hur det ser ut innan man kör det live. Jag vill ju inte att mina användare ska se saker som inte ser bra ut eller ännu värre kanske, inte fungerar....
Provat xampp, men förstår inte riktigt programmet så det hjälper mig inte.
Det är klart ett alternativ, men problemet är att jag inte har alla rättigheter på ftp:n så jag kan inte skapa och ta bort mappar hur som helst. Det bästa hade varit om jag kunde se resultatet i datorn, utan att behöva vara beroende av någon annan...
spara som test.htm.. öppna sidan i din webbläsare + i notepad (anteckningar).. så kan du pröva dej fram offline tills du är nöjd med innehållet i dinsida.tpl ...
Har alla rättigheter och tagit bort lösenordet helt utan resultat. Men vad är det egentligen för lösenord ? Det som stämmer överens om config.inc.php i easyphp-mappen eller det "riktiga" som används online ?
[2.8] I get "Missing parameters" errors, what can I do?
Here are a few points to check:
In config.inc.php, try to leave the $cfg['PmaAbsoluteUri']directive empty. See also FAQ 4.7.
Maybe you have a broken PHP installation or you need to upgrade your Zend Optimizer. See http://bugs.php.net/bug.php?id=31134.
If you are using Hardened PHP with the ini directive varfilter.max_request_variables set to the default (200) or another low value, you could get this error if your table has a high number of columns. Adjust this setting accordingly. (Thanks to Klaus Dorninger for the hint).
In the php.ini directive arg_separator.input, a value of ";" will cause this error. Replace it with "&;".
Hänger inte riktigt med här, men vad jag kan se så verkar allt ok..
Ett problem kvarstår dock. Jag kan inte logga in en användare (t.ex admin) för att kunna komma in i ACP t.ex. Loggar jag in flyttar den sig automatiskt till den "skarpa" sidan online. Var kan jag ändra den adressen så den stanna på localhost ?!?
Ett problem kvarstår dock. Jag kan inte logga in en användare (t.ex admin) för att kunna komma in i ACP t.ex. Loggar jag in flyttar den sig automatiskt till den "skarpa" sidan online. Var kan jag ändra den adressen så den stanna på localhost ?!?