Kan inte radera template

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

n3utrum
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Kan inte radera template

Inlägg av n3utrum »

Hejsan

Är rätt ny på det här med forum och nu har jag stött på mitt första problem. När jag går in under styles admin >>>> management och försöker radera templates så får jag felmeddelandet:
Template->make_filename(): Error - file admin/confirm_body.tpl does not exist

Nu har jag inte en aning om hur jag ska göra för att åtgärda detta.
Jag förstår att det är något som saknas, men inte vad. Jag har följande installerade just nu, eftersom jag provar mig fram med lite olika stilar:
xabb red, x and red, subsilver och ashHawaiian. Det var när jag skulle ta bort de två första som problemet dök upp. Subsilver hade jag vid det tillfället redan tagit bort, men installerade igen för att jag trodde att det var problemet, och det resulterade i att jag inte heller kunde ta bort det.

Är det någon som har något svar på mitt problem? Känner mig lite lagomt dum :? Hjälp mottages tacksamt!
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

öppna varje template via ftp, eller kolla på deras mappar i datorn om du har dom där.. och kolla i mappen templates/*/admin/
där * = templates namn...

du ska ha en fil som heter "confirm_body.tpl" i varje templates/*/admin/

har du provat att ta bort det med subsilver?
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
n3utrum
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av n3utrum »

Hej!

Ja, jag provade genom SubSilver, utan framgång. Kollade i samtliga templates och hittade bara filen i Subsilver och inte någon annan.

Det som jag också har märkt är att forumet har "Hawaiian"-utseendet, men när jag loggar in så går det över till "xabb red" och då trots att jag har gjort en inställning till "Hawaiian".
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

n3utrum skrev: Det som jag också har märkt är att forumet har "Hawaiian"-utseendet, men när jag loggar in så går det över till "xabb red" och då trots att jag har gjort en inställning till "Hawaiian".
Det beror antagligen på att du inte ställt in så att forumets temainställning "kör över" användarnas egna val av tema.

Apropå neutrum, visst är T-ord neutrum och N-ord utrum? Fick anledning att minnas idag när jag lärde min flickvän svenska substantiv... det är ruskikt snabbt ens lingvistiska kunskaper försvinner när man inte befinner sig i kunskapens korridorer längre och har en tvättäkta amerikan att lära en svensk grammatik och syntaktik, inte för att man direkt saknar campus. :)
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

phpBB har koll på att alla filer finns, men inte vad de innehåller.

Så om du kopierar filen som saknas från subSilver till de du vill radera så kommer du att kunna ta bort dem.

Märkligt egentligen att, man borde inte stoppas av en fil saknas... när man vill radera en template, när man lägger till skulle jag förstå.

/marcus

PS!
Gå in under ACP och ställ stil till subSilver, och välj "kör över användarnas val".
DS!
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

ska jag också beblanda mig i här :)

som sagt, subsilver är standarden, och att du fick felmeddelandet måste då berott på att temat är gammalt, dvs filen har tillkommit efter du tog och installerade det templatet...

så subsilver är ett krav typ, då det är den som uppdateras, inget annat när man uppdaterar via EasyMod, patchfilerna eller följer instruktionerna.

så gör som marcus sa och antingen kör över alla användare, eller så ändrar du bara i din profil...

@kail, usch... grammatik...
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
n3utrum
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av n3utrum »

Hejsan hej!

Så, nu när ni sa att man skulle "köra över" så kopplade det äntligen! Dubbelkollade i general admin och under config och ser att jag inte har kört över användarstilen :) Gott, så nu är det som det ska vara. Ska prova och se senare om det hjälper med att kopiera över den saknade filen. Tack så mycket för hjälpen, ni har räddat mig :)
Apropå neutrum, visst är T-ord neutrum och N-ord utrum? Fick anledning att minnas idag när jag lärde min flickvän svenska substantiv... det är ruskikt snabbt ens lingvistiska kunskaper försvinner när man inte befinner sig i kunskapens korridorer längre och har en tvättäkta amerikan att lära en svensk grammatik och syntaktik, inte för att man direkt saknar campus.
neutrum är neutralt och kan till exempel vara ordet tak (neutrum singularis). Det är det bästa sättet jag kan förklara det på :) Så det du sa stämmer nog.
Skriv svar