Redirectproblem

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

slanne
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Redirectproblem

Inlägg av slanne »

Mitt forum laddas i ett frameset, för att jag ska få den rätta adressen och inte till själva webbhotellet. Forumet fungerade från början, men då visades inte mitt domännamn, utan istället var det adressen till webbhotellet. Så jag ändrade lite i inställningarna, både adressen till själva forumet och script-mappen. Forumet fungerar och mitt domännamn visas hela tiden. Däremot kommer jag inte in till admin-sidan, utan jag hamnar istället i forumindex, eftersom att den redirectar dit.

Finns det nåt sätt att komma runt det här så jag kommer åt adminsidan? Eller ändra direkt i databasen så det löser sig?
caras
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av caras »

hej, gissar att detta hjälper dig:

#
#-----[ ÖPPNA ]------------------------------------------
#
templates/subSilver/login_body.tpl

#
#-----[ HITTA ]------------------------------------------
#
<input type="submit" value="{L_LOGIN}">

kolla att du före har skrivit {S_HIDDEN_FIELDS}
#
#-----[ SKA ALLTSÅ SE UT SÅ HÄR ]------------------------------------------
#
{S_HIDDEN_FIELDS}<input type="submit" value="{L_LOGIN}"> name="login">

om {S_HIDDEN_FIELDS} saknas så kan du inte logga in i ACP utan kommer istället till forum index sidan.. Kolla ovan och berätta om det fixade sig

PS. din framesida bör väl se ut så här:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<html>
<head>
<title>Din sida</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<frameset cols="100%,*" frameborder="no" border="0" framespacing="0"><frame src="http://www.dinsida.se/xx/index.php" name="forum" scrolling="yes" noresize></frameset><noframes>
</noframes>
<body></body>
</html>
slanne
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av slanne »

Kod: Markera allt

{S_HIDDEN_FIELDS}
fanns redan, raden såg ut såhär

Kod: Markera allt

{S_HIDDEN_FIELDS}<input type="submit" name="login" class="mainoption" value="{L_LOGIN}" />
framesidan är som den ska.

som sagt, finns det något jag kan ändra direkt i databasen? jag letade efter något som kunde vara script-mappen och forum-url, men hittade inte.
slanne
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av slanne »

nu löste det sig. jag råkade bara lista 30 rader i databasen, jag listade ännu fler och då fick jag fram script-sökväg och forum-url. var bara att ändra till det ursprungliga så löste det sig.
caras
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av caras »

bra jobbat :) jag ska också frama min websida efter jag är klar med html layouten på alla forum sidorna
Skriv svar