avatars problem (har CH-MOD till 777)

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Arcturus
Medlem
Medlem
Svar: 0

avatars problem (har CH-MOD till 777)

Inlägg av Arcturus »

Okey nu har jag en ett avatars problem när jag laddar upp en bild från datorn ;)

Först fick jag detta felmedelande:

: copy(.//images/avatars//1423841294405143a81fbe1.gif): failed to open stream: Permission denied in /home/*censur*/public_html/forum/includes/usercp_avatar.php on line 227

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/*censur*/public_html/forum/includes/usercp_avatar.php:227) in /home/*censur*/public_html/forum/includes/page_header.php on line 474

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/*censur*/public_html/forum/includes/usercp_avatar.php:227) in /home/*censur*/public_html/forum/includes/page_header.php on line 476

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/*censur*/public_html/forum/includes/usercp_avatar.php:227) in /home/*censur*/public_html/forum/includes/page_header.php on line 477

Sen när jag hadde läst om att man ska CH-MOD mapparna till 777... Så gjorde jag det, och försökte igen att ladda upp en avatar från min dator. Då fick jag ingen error medelande vilket känndes bra. Men det var fortfarande ingen bild bara en vit ruta med ett rött kryss :roll:

Så jag högerklickade och kollade på egenskaper på bilden för att titta var "bilden" låg m.m såg att bilden låg på images/avatars/upload som det ska göra, men på bildstorlek, typ, skapad och ändrad står det "Inte tillgänglig".

Är det ngn annan som har en ide vad som kan vara fel? Har läst de vanliga guiderna på phpbb.com men hittar inget svar, och det skulle underlätta om det var på svenska :oops:
Gud
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Gud »

Testa att ladda upp bilden igen.
Arcturus
Medlem
Medlem

Inlägg av Arcturus »

Har ju testat att ladda upp olika bilder hur många gånger som helst till och från :(

och jag är säker på att storlekarna är rätt också...

Det verkar som bilden ligger i mappen men vill liksom inte visas i forumet..
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Ibland måste både upload- och avatar-mappen vara 777:ad.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Du får ursäkta Kail, men nej...

För att sätta 777 på ett subdirectory, krävs inte att överordnat directory har 777...

Ursäkta att jag inte svara på topic där... återkommer när/om jag hittar ett vettigt svar innan någon annan.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

upload-mappen används bara temporärt så även avatar-mappen måste 777:as.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Hmmm... ok... tolkade ditt inlägg fel... :oops:

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar