Inloggning som admin.

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
Hasse
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2007-01-25 20:14
Svar: 0
Ort: Motala

Inloggning som admin.

Inlägg av Hasse »

Hej.

Jag och den andra personen med "admin-rättigheter" kan ej längre logga in på administrationspanelen på vårt forum.
Vi får upp en 403-sida:
Error 403: Forbidden

Your PHP settings have been disabled by an H-Sphere administrator.
•Your current PHP configuration:
--> •This configuration was changed:

Please bring your PHP configuration in compliance with admin settings or request your administrator to re-enable support of your settings.

You don't have permissions to access this page. This usually means one of the following:
•this file and directory permissions make them unavailable from the Internet.
•.htaccess contains instructions that prevent public access to this file or directory.

Please check file and directory permissions and .htaccess configuration if you are able to do this. Otherwise, request your webmaster to grant you access.
Det blir exakt lika om inte ens lösenordet är ifyllt och jag trycker på "Logga In". Forumet fungerar bra i övrigt, inga problem alls.
Dock är det av version .10, om jag inte missminner mig, alltså inte senaste versionen. Mest p.g.a. lättja, antar jag. Tyvärr.

Forumet ligger hos Surftown vars support jag kontaktat, dock ännu utan att de svarat. Så jag gör väl ett försök hos er medan jag väntar på att de ska behaga svara, och hoppas på att det här är något någon av er känner igen/kan ha en idé om. Jag misstänker någon filrättighet, men kan inte klura ut riktigt vilken och varför rättigheterna i så fall plötsligt ändrats.

Adressen är http://superblackbird.se/phpBB3/


M.v.h. Hasse
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Inloggning som admin.

Inlägg av Sinom »

Hej Hasse!

Du gjorde helt rätt som kontaktade ditt webhotel - De har ändrat några php-inställningar.

Dom är de enda som kan fixa detta problemet. :)

- Sinom
Bild
Användarens profilbild
Hasse
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2007-01-25 20:14
Svar: 0
Ort: Motala

Re: Inloggning som admin.

Inlägg av Hasse »

Tack Sinom, du bekräftade min misstanke.
Bra hade det varit om det kommersiella Surftown varit lika snabba med svaren som ni här på ideella phpbb-se... :roll: :)
Användarens profilbild
Hasse
Medlem
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: 2007-01-25 20:14
Svar: 0
Ort: Motala

Re: Inloggning som admin.

Inlägg av Hasse »

Till slut kom svaret på gåtan från Surftown:
Hej Hans

Jag avaktiverade mode security på dina domäner.

Kan du se om det fungerar nu?

Ha det bra,

Vänliga hälsningar
Surftown Support
Nu fungerar det som det ska igen. Det förde i alla fall det goda med sig att forumet nu är uppdaterat, och att det nu finns en lika stilig mobilversion som ni har här.
Det kan också bero på att det regnar ute, men inget ont som inte har något gott med sig.

Tack för att ni finns här.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster