Tråd frågan löst
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Tråd frågan löst
Finns det någon Mod eller på annat sätt så man kan visa att en förfrågan blivit löst? Jag hämtade hem Topic solved Modden, men den protesterade högljutt för jag hade nyare version av PhpBB, kan man fixa det själv på något sätt?
Re: Tråd frågan löst
Hallå..
Jag har 3.0.11 men när jag körde den via auto mod så var det något som inte fungerade.
Jag har 3.0.11 men när jag körde den via auto mod så var det något som inte fungerade.
Högst upp står:
The target phpBB version for this MOD is 3.0.8, but your forum version is 3.0.11. Even if the install is successful the MOD might not work as expected and/or might break your forum. Please verify with the MOD author that this MOD is compatible with your forum version.
Sen när jag bläddrar nedåt bland listan som kommer så står det på flera ställen:
The Find specified by the MOD could not be found
Bl.a.
The target phpBB version for this MOD is 3.0.8, but your forum version is 3.0.11. Even if the install is successful the MOD might not work as expected and/or might break your forum. Please verify with the MOD author that this MOD is compatible with your forum version.
Sen när jag bläddrar nedåt bland listan som kommer så står det på flera ställen:
Kod: Markera allt
Find
{topicrow.ATTACH_ICON_IMG} <!-- IF topicrow.S_HAS_POLL or topicrow.S_TOPIC_MOVED --><b>{topicrow.TOPIC_TYPE}</b> <!-- ENDIF --><a title="{L_POSTED}: {topicrow.FIRST_POST_TIME}" href="{topicrow.U_VIEW_TOPIC}" class="topictitle">{topicrow.TOPIC_TITLE}</a>
Add After
<!-- IF topicrow.SOLVED_TOPIC --> <a href="{topicrow.U_SOLVED_TOPIC}" class="topictitle"{topicrow.SOLVED_STYLE}>{topicrow.SOLVED_TOPIC}</a><!-- ENDIF -->
Bl.a.
Har nu löst problemet, det visade sig att det var fel på vissa dokument, men när jag rättat till detta så fungerar allt som det ska. Hur gör man nu när man ska markera en tråd som löst? Tack på för hand..
Sen är det en sak till som förvirrar mig nu ser jag taggar på sidan hur får man bort dem?
Visa obesvarade inlägg • Visa olästa inlägg • Visa nya inlägg • Visa aktiva trådar
Kod: Markera allt
{ SEARCH_UNSOLVED } • { SEARCH_YOUR_UNSOLVED }
Det är för att AutoMOD endast installerar engelska.
Du får gå in och kopiera över innehållet i language/en/mods till language/sv/mods
Då kan du passa på att översätta med.
- Sinom
Du får gå in och kopiera över innehållet i language/en/mods till language/sv/mods
Då kan du passa på att översätta med.
- Sinom
Jo det förstår jag men det jag undrade var varför man ser hela taggen? Som det var så så det ut så här typ:
TRÅDENS NAMN
Visa obesvarade inlägg • Visa olästa inlägg • Visa nya inlägg • Visa aktiva trådar
Och det syntes på allas sida, sen har jag inte det som du förklarar på http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic ... ved#p47906
Det blir bara krångligare, tänkte lägga in det manuellt med då ser jag att man ska lägga in en del rader i MySQL och jag minns inte hur man gjorde längre..
TRÅDENS NAMN
Och det syntes på allas sida, sen har jag inte det som du förklarar på http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic ... ved#p47906
Det blir bara krångligare, tänkte lägga in det manuellt med då ser jag att man ska lägga in en del rader i MySQL och jag minns inte hur man gjorde längre..
Det fanns ju redan en översättning på den MODen, hade jag glömt
Om det INTE finns en korresponderande fil när du har svenska som språk så kommer phpBB att skriva ut hela kod-snippen.
D.v.s om phpBB letar efter språkattributet {SEARCH_UNSOLVED} men inte hittar något, så kommer den att skriva {SEARCH_UNSOLVED}
Med MODens språk-fil i den svenska språkmappen så skall du få rätt text att synas.
Om detta inte går, vänligen skicka en länk till ditt forum.
- Sinom
Om det INTE finns en korresponderande fil när du har svenska som språk så kommer phpBB att skriva ut hela kod-snippen.
D.v.s om phpBB letar efter språkattributet {SEARCH_UNSOLVED} men inte hittar något, så kommer den att skriva {SEARCH_UNSOLVED}
Med MODens språk-fil i den svenska språkmappen så skall du få rätt text att synas.
Om detta inte går, vänligen skicka en länk till ditt forum.
- Sinom
Hej det fanns ingen språkfil i modden inte vad jag kan hitta i alla fall jag laddade ner den här: https://www.phpbb.com/customise/db/mod/topic_solved/Med MODens språk-fil i den svenska språkmappen så skall du få rätt text att synas.
Gjorde du ändringarna i dessa filer?
- language/en/common.php
language/en/acp/forums.php
language/en/acp/styles.php
Aha ligger dessa filer i phps mapp eller för dessa finns ju inte i topic solved.. Om de är i php så har jag inte gjort om dem.. Vad skall man göra där?
Måste bara tala om att nu fungerar det som det ska, efter många om och men till och med översatt det som skulle översättas.. Tack till Sinom som tålmodigt hjälpte till så gott han kunde.. Så är ni intresserade av fotografering och Photoshop så vet ni att mitt forum finns..
Mitt Forum..
Mitt Forum..