Hej,
Har installerat ett nytt tema och allt är frid och fröjd, när jag loggar ut från forumet och kommer tillbaka till startsidan för inloggning visas gamla Prosilver och det vill jag ju inte. Vet någon hur man löser det?
(Jag har tömt cache-minnet).
Tack på förhand
Lisa
Gamla index-sidan visas
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Re: Gamla index-sidan visas
Jag borde skämmas, men det verkar som att bara man ställer en fråga här så löser det sig - så allt gott till er!
Man måste sätta ställa in det så att temat åsidosätta användarens tema.Då syns det som det ska.
Man måste sätta ställa in det så att temat åsidosätta användarens tema.Då syns det som det ska.
Godmorgon!
Har en fråga på detta - vissa av medlemmarna vill inte ha temat då de surfar från mobil och gör scrollningen svår. Om jag tillåter användarna att själva välja tema läggs Pro-silver in vid inloggningen och först när man loggat in ser man det nya temat. Jag skulle vilja att det nya temat ligger som default och inte som nu. Kan man få det så tro?
Tack på förhand
Lisa
Har en fråga på detta - vissa av medlemmarna vill inte ha temat då de surfar från mobil och gör scrollningen svår. Om jag tillåter användarna att själva välja tema läggs Pro-silver in vid inloggningen och först när man loggat in ser man det nya temat. Jag skulle vilja att det nya temat ligger som default och inte som nu. Kan man få det så tro?
Tack på förhand
Lisa
Det borde fungera bara genom att ange Standardstil "Din stil" och välja "Nej" på Åsidosätt användarstil ACP.
Då ska alla gäster och nya konton få den stilen. Befintliga användare få den stil de har valt i sin UCP. Om du vill att så
många som möjligt ska köra "Din stil", och att alla aktivt ska ändra till något annat så kan du via databasen ändra det.
(Jag skulle dock informera om en sådan åtgärd... så ingen blir ledsen i ögat.
)
/marcus
Då ska alla gäster och nya konton få den stilen. Befintliga användare få den stil de har valt i sin UCP. Om du vill att så
många som möjligt ska köra "Din stil", och att alla aktivt ska ändra till något annat så kan du via databasen ändra det.
(Jag skulle dock informera om en sådan åtgärd... så ingen blir ledsen i ögat.
/marcus
Nej tyvärr gör det inte det. Det är så jag har inställt nu men när jag loggar ut är det Prosilver som tema som visas. När jag loggar in är det förstås det nya temat. Du har inga fler förslag? *hoppas*