Sida 1 av 1

HJÄLP!!!!!

Postat: 2003-10-05 13:28
av Nice
Håller på att installera phpbb på min webbsida...men då står det att jag ska ändra på "conig.php" så att alla ska kunna komma åt den. HUR GÖR MAN DET??? :?: :?: :?:

Postat: 2003-10-05 13:58
av Kail
CHMOD 777

Men det är inte nödvändigt, du kan också välja att ladda ner den och sedan ladda upp den manuellt.

Tack för ett snabbt svar

Postat: 2003-10-05 19:49
av Nice
Det fungerar...men hur ändrar man utsendet ovanför forumet?? "index.php" går ju inte att redigera i tex FrontPage...hade tänkt att lägga in en länk till hemsidan.


Mvh Mr Nice

Postat: 2003-10-05 20:04
av tommy_jkpg
Kolla i filen: "/templates/subSilver/overall_header.tpl"

Har du inte subSilver som din template så skriv din gällande istället.

/Tommy

Hmm

Postat: 2003-10-05 21:05
av Nice
Tack Tommy...men jag kan INTE öppna den i FP (overall_header.tpl)...provade med wordpad...blev inte mycket klokare

:?: :?: :(

Postat: 2003-10-05 23:53
av Kail
Kör du FrontPage?

Hmm, samma sak som att be om problem. Lär dig HTML och använd sedan Anteckningar eller någon hyffsat kompetent textredigerare.

Det fungerar

Postat: 2003-10-06 14:00
av Nice
Äntligen fick jag det och fungera...knackade lite kod i wordpad. Obs!! det REKOMENDERAS att man kopierar filen INNAN man börjar och trixa med koden.

He he...det gjorde inte jag :oops:


Tack Kail och Tommy

Postat: 2003-11-21 09:46
av D@SoLe
Hej.. jag vet kan fel på install phpbb:
Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'dasole@test' (Using password: YES) in D:\Server\Web_Server\php\db\mysql4.php on line 48

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in D:\Server\Web_Server\php\db\mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in D:\Server\Web_Server\php\db\mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database :!: :roll:

jag har klar MySQL?

Postat: 2003-11-21 17:22
av Gud
Är det rätt lösenord/användarnamn, samt existerar databasen du försöker ansluta till?

Postat: 2003-11-21 20:10
av D@SoLe
Användnamn och lösenord är helt rätt, men hur kan jag få den att hitta databas? :o

Postat: 2003-11-21 22:36
av Kail
Snacka med webbhotellet.

Postat: 2003-11-23 10:58
av D@SoLe
OKej 8)