Sida 1 av 1

Installation??

Postat: 2003-09-03 15:25
av Biasse
Hejsan. Har testat både my sql 3 och 4 men får fel när jag ska installera boardet.

Den hittar helt enkelt inte databasen. Har satt lösen och namn på den men helt hpplöst ändå. Det ser ut så här:

___________________________________________________________
Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'Biasse@localhost' (Using password: YES) in c:\inetpub\wwwroot\php\db\mysql4.php on line 48

Warning: mysql_error(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in c:\inetpub\wwwroot\php\db\mysql4.php on line 330

Warning: mysql_errno(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in c:\inetpub\wwwroot\php\db\mysql4.php on line 331
phpBB : Critical Error

Could not connect to the database
________________________________________________________

Jag har rätt php installerad och kör i min egen iis.

mvh Biasse

Postat: 2003-09-03 15:47
av Gud
Tja, det verkar som att din MySQL-användare inte finns på MySQL-servern?
Alternativt är det fel lösen?
Warning: mysql_connect(): Access denied for user: 'Biasse@localhost' (Using password: YES)

hmm

Postat: 2003-09-03 15:51
av Biasse
i my.ini står det Name : xxxxx och mitt lösen och det är det jag använder.

#This File was made using the WinMySQLAdmin 1.4 Tool
#2003-09-03 14:20:17

#Uncomment or Add only the keys that you know how works.
#Read the MySQL Manual for instructions

[mysqld]
basedir=C:/mysql
#bind-address=155.176.0.132
#datadir=C:/mysql/data
#language=C:/mysql/share/swedish
#slow query log#=
#tmpdir#=
#port=3306
#set-variable=key_buffer=16M
[WinMySQLadmin]
Server=C:/mysql/bin/mysqld-nt.exe
user=xxxxx
password=*******
QueryInterval=10

Postat: 2003-09-03 18:29
av Kail
Även om du kör MySQL-servern på ditt LAN bör du inte sprida lösenordet hur som helst.

Logga in som root och kolla priviligierna for Biasse. Läs i MYSQL-manualen om du undrar vad jag menar.

Fixade det..

Postat: 2003-09-04 14:56
av Biasse
Har nu fått det att funka med att gå som root 8) 8)

Tackar så mycket..

mvh Biasse

Postat: 2003-10-06 23:15
av kandisbilder
Jag kan inte få rätt på min installation, kanske får jag börja om från början, eller !?

Postat: 2003-10-07 07:30
av Kail
Skapa ett nytt ämne och beskriv problemet.