Sida 1 av 3
Webbhotell?
Postat: 2004-06-01 14:18
av Micke_80
Hur funkar det?
Det finns ju hur många som helst. Vad ska man välja hur vet man vilket behov jag har?
Många erbjuder olika lagringsutrymme. Vad ska man välja? Det är ju svårt att veta.
Skriv gärna vilket ni kör med idag och hur det funkar. Funkar supporten om man skulle behöva hjälp. Får man betala en massa extra eller är det en kostnad som gäller? Vad är en rimlig kostnad i mån för ett hotell?
//Micke_80
Postat: 2004-06-01 17:44
av Kail
Jag har Internetfab men de har skött sig illa på sistone, dåliga på att svara på e-post. Här finns en bra lista annars:
http://wh.datormagazin.se/
Postat: 2004-06-04 09:10
av elis
Ta inte den billigaste, det brukar straffa sig om man vill ha ett bra webbhotell. Själv använder jag Oderland.se och de fungerar hyfsat. Har märkt att de varit nere en halvtimme sedan början av april. Support är bra och man har tillgång till många funktioner.
Andra med gott rykte är
http://www.linux.se/shell/ och Loopia. Dåligt rykte har B-one, Cliche och andra som erbjuder fri bandvidd (i praktiken får man inte använda särskilt mycket alls).
Postat: 2004-09-19 16:28
av mattias
Har nyss flyttat till Datakultur.com och är mycket nöjd.
Postat: 2004-09-19 16:59
av Holger
Vi har hosteurope och b-one och är mycket nöjda!
Postat: 2004-09-28 14:19
av NCR
Jag kan rekommendera
http://www.cliche.se . Kanonsupport, även via telefon och snabba linor.
Space2u
Postat: 2004-10-18 12:42
av Micke
Hej.
Jag har använt webhotellet space2u.com under en tid och dom har skött sig perfekt. både vad gäller tillgänglighet, support och anvä'ndar vänlighet.
Man kan välja olika paketlösningar (jag har idag steg 2) vilket gör att man kan anpassa efter behov och vart efter man växer.
Jag rekomenderar space2u till alla som vill ha en stabil lösning och vill ha möjlighet att växa i den takt man behöver.
Re: Space2u
Postat: 2004-10-18 15:38
av NCR
Micke skrev:Hej.
Jag har använt webhotellet space2u.com under en tid och dom har skött sig perfekt. både vad gäller tillgänglighet, support och anvä'ndar vänlighet.
Man kan välja olika paketlösningar (jag har idag steg 2) vilket gör att man kan anpassa efter behov och vart efter man växer.
Jag rekomenderar space2u till alla som vill ha en stabil lösning och vill ha möjlighet att växa i den takt man behöver.
Uppläggningsavgift 495.00
Steg 1 25.00:- - 10 MB utrymme på webbservern
Steg 2 95.00:- - 40 MB utrymme på webbservern
Steg 3 145.00:- - 75 MB utrymme på webbservern
Steg 4 225.00:- - 150 MB utrymme på webbservern
Pris per månad
---
Oj, hoppas dom är stabila, för billiga eller generösa med utrymmet var dom inte.

Postat: 2005-01-20 11:59
av Anzci
Hejsan..........
Ny på detta liksom på mycket annat......
Jag har B-one....som webhotell...dom duger..men....
jag fattar ingenting ändå...hur man ska fixa ett fungerande forum eller en subdomän osv,,,verkar inte gå ...jag gör fel det förstår jag...
I alla fall.....tycker b-one är bra men det är ochså min ända erfarenhet...
Postat: 2005-01-20 20:40
av Holger
Vi kör b-one med denna site:
http://www.gremminger.se/service
Det funkar fint med forum!
Subdomäner går ej att använda!
Postat: 2005-01-21 09:38
av Anzci
Fungerar fint för dig ja.....

..jag får inte igång forumet men jobbar vidare.....
p.s ser fin ut ..sidan alltså::::

Postat: 2005-01-21 11:23
av simon_alsen
Jag använder mig utav Cliche och det har fungerat mycket bra. Supporten
har varit snabba med att svara och jag har inte haft några problem med
driften. Dessutom har dom mycket bra priser.
Postat: 2005-01-25 03:06
av lord_legolas
Subdomäner funkar väl visst... Testa att skriv:
http://service.gremminger.se/ istället så ska du se att det funkar...
Postat: 2005-03-24 20:07
av andrease
vad är vitsen med subdomäner? har sätt att endel har forumen som subbdomäner, vad hjälper det till.
Jag använder surftown och dem är sådär. Väldigt ostabila, ibland går de skit fort och ibland skit kasst. En intresant sak med forumet är att det går mkt snabbare att ha forumet på gratis spray sida än surftown.
Om man ska lägga upp mycket mycket filmerp å ungefär 50mb st och så, vad är bästa lösningen då?
Postat: 2005-03-24 20:12
av Kail
Svenska webbhotell är i allmänhet dyrare än exempelvis amerikanska.