CrackerTracker-meddelande vid inloggning

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 2.0.x.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

alien
Medlem
Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: 2007-08-13 11:47
Svar: 0
Ort: Umeå

CrackerTracker-meddelande vid inloggning

Inlägg av alien »

När jag försöker logga in på mitt forum (under uppbyggnad och omdesign...) som admin får jag följande meddelande:
CrackerTracker Account Activation

The adjusted number of wrong Logins for your Account was reached. Therefore your Account has been locked. It will have to be reactivated using Visual Confirmation.

Please type in the following code and click on "Unlock" to unlock your account. If this is done you can log on again.
Jag antar att det är en säkerhetsgrej och det är ju helt OK, men det jag undrar över är formuleringen "The adjusted number of wrong Logins for your Account was reached." Jag får alltså detta meddelande varje gång, utan att jag skrivit in fel lösenord. Det verkar dock bara hända när jag ska logga in via rutan längst ner på sidan.

Jag har senaste versionen av phpBB2 och har som synes även installerat CrackerTracker. :-) Testade att köra den i debug mode men fick inte upp något i loggfilen. Däremot finns det 12 st "Incorrect Logins" (med min IP-adress) trots att jag bara skrivit in fel lösenord ett par gånger (första gången jag fick upp felmeddelandet, eftersom jag trodde att jag faktiskt fått hjärnsläpp och skrivit in fel lösenord, så jag testade ett par andra varianter).

Finns det något jag kan göra?

Vill förresten passa på att tacka för all bra information här på supportforumet! Jag ska till och med våga mig på att göra ett eget tema tack vare kails guide...
alien
Medlem
Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: 2007-08-13 11:47
Svar: 0
Ort: Umeå

Inlägg av alien »

Kanske ska tillägga att jag inte har ändrat något under "Login Protection System" i inställningarna. Enligt detta ska man kunna försöka logga in två gånger innan man får upp felmeddelandet.
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Inlägg av Marcus »

Känns som att felet ligger i CT, som är en MOD. Flyttar tråden med andra ord.

/marcus

PS!
Har inte något svar för tillfället, återkommer om ingen annan svarar innan mig... och om jag hittar ett lämpligt svar. :-)
DS!
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
alien
Medlem
Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: 2007-08-13 11:47
Svar: 0
Ort: Umeå

Inlägg av alien »

Tack för flyttningen! Tänkte inte på att det räknas som en MOD...

Jag provade just att logga in som vanlig användare och fick felmeddelandet då också. Det är inte bara som admin med andra ord.
alien
Medlem
Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: 2007-08-13 11:47
Svar: 0
Ort: Umeå

Inlägg av alien »

Jag avaktiverade just CTs loginsäkerhet eftersom jag tröttnade på felmeddelandet. :-) Det verkar ha löst problemet för tillfället, men om någon har nån idé om hur man kan ha login security aktiverad utan att den ska tolka alla loginförsök som felaktiga så tar jag gärna emot förslag...
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst