Sida 1 av 1
Medlem 'moderatorfärgad'. Skumt.
Postat: 2004-04-11 12:21
av Joakim
Jag har en medlem som i onlinestatusen får grön färg som om hon är moderator, men det är hon inte. Kan inte hitta var jag ska kunna ändra det mer än i rättigheter och i ev. användargrupper....
Någon med tips ?
Postat: 2004-04-11 16:41
av Kail
Det finns en bugg som gör att en användare som varit medlem i en grupp med moderatorstatus och sedan flyttas ur gruppen ej ändrar "färg". Jag tror detta är fixat i nyare versioner. Jag rekommenderar att du uppgraderar samt ändrar manuellt i databasen, användarnivå (user_level) ska vara 0 för vanliga, för moderatorer är det 2 som gäller.
Postat: 2004-04-11 18:17
av Joakim
Ok.
Så jag ska in i databasen och ändra om jag inte uppdaterar ?
Tackar för svaret

Postat: 2004-04-11 19:00
av Kail
Du kan uppgradera och sedan göra om hela processen med användaren.
Postat: 2004-04-11 19:08
av Joakim
Hur är det nu ? Om jag uppgraderar måste jag installera om mods va ?!?
Postat: 2004-04-11 20:31
av Kail
Ja, för det mesta.
Postat: 2004-04-12 10:23
av Joakim
Fixade det genom phpMyAdmin. Tack för hjälpen

Postat: 2006-10-29 10:47
av Sweetheart
Jag har samma problem, har två personer som varit Moderatorer, nu har jag tagit bort dem i rättigheter och likaså tagit bort speciell titel, men deras namn är fortfarande Gröna.
Är inte så insatt i phpMyAdmin, kan någon kanske förklara från punkt till punkt hur jag ska ändra det i panelen?
Postat: 2006-10-29 11:24
av Joakim
Testa detta:
http://www.phpbbhacks.com/download/1948
Har inte själv kört det, men det bör ju fungera.