Ändra rättigheter på undersidor med PHPBB integrerat
Postat: 2007-01-25 12:56
Hejsan!
Jag har ett problem, tror jag? Vi har integrerat phpbb helt och hållet på en sida, så man kan logga in och stanna inloggad oavsett vart på sidan man är. Vi har bland annat använt följande kod:
Nu tänkte jag höra med er om det på något sätt med någon simpel kodning går att ändra rättigheterna på "ej-forumsidor" så ifall någon t.ex. inte är registrerad fast vill åt en sida så kommer man till inloggningen istället för att komma åt den sidan?
Jag har för mig att jag sett detta någonstans fast jag kan verkligen inte komma ihåg vart. Och eftersom hela sidan är integrerad och kopplad till samma databas så borde det väl inte vara några problem? Men jag är iallafall helt ställd nu, kan inte komma på hur jag ska gå till väga. En liten skjuts i rätt riktning vore inte fel.
Jag kanske förklarar väldigt dåligt hur jag menar men, det är lite invecklat och krångligt att komma till kritan ibland. Hoppas någon förstår vad jag menar? Annars får jag försöka beskriva mer djupgående.
Tack på förhand!
Jag har ett problem, tror jag? Vi har integrerat phpbb helt och hållet på en sida, så man kan logga in och stanna inloggad oavsett vart på sidan man är. Vi har bland annat använt följande kod:
Kod: Markera allt
<?php
define('IN_PHPBB', true);
$phpbb_root_path = 'forum/';
include($phpbb_root_path . 'extension.inc');
include($phpbb_root_path . 'common.'.$phpEx);
//
// Start session management
//
$userdata = session_pagestart($user_ip, PAGE_INDEX);
init_userprefs($userdata);
//
// End session management
//
?>
Jag har för mig att jag sett detta någonstans fast jag kan verkligen inte komma ihåg vart. Och eftersom hela sidan är integrerad och kopplad till samma databas så borde det väl inte vara några problem? Men jag är iallafall helt ställd nu, kan inte komma på hur jag ska gå till väga. En liten skjuts i rätt riktning vore inte fel.
Jag kanske förklarar väldigt dåligt hur jag menar men, det är lite invecklat och krångligt att komma till kritan ibland. Hoppas någon förstår vad jag menar? Annars får jag försöka beskriva mer djupgående.
Tack på förhand!